Brytyjskie sieci John Lewis i Waitrose przestają sprzedawać rosyjskie produkty
Brytyjscy detaliści John Lewis i Waitrose poinformowali, że po inwazji Rosji na Ukrainę nie będą już sprzedawać produktów wyprodukowanych w Rosji, poczynając od rosyjskiej wódki i składników do pizzy – informują wiadomoscihandlowe.pl.
Obie sieci, należące do John Lewis Partnership, współpracują również ze swoimi dostawcami w celu przeglądu produktów zawierających komponenty pochodzenia rosyjskiego.
Agencja Reuters zaznacza, że w ostatnim tygodniu inne brytyjskie supermarkety również przestały sprzedawać wódkę, która reklamuje się jako rosyjska.
John Lewis Partnership jest właścicielem i operatorem dwóch brytyjskich marek detalicznych — John Lewis i Waitrose.
Jak podaje firma, przedsiebiorstwo zatrudnia około 80 000 pracowników. John Lewis prowadzi 34 domów towarowych, z kolei pod szyldem Waitrose działa 331 sklepów w Anglii, Szkocji, Walii i na Wyspach Normandzkich.
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze
Sprzedaż detaliczna w wielu kanałach obejmuje internetowy serwis spożywczy waitrose.com, a także specjalistyczne sklepy internetowe, w tym waitrosecellar.com z winem i waitroseflorist.com z roślinami i kwiatami.