Ile wiemy o tym, gdzie kupujemy

Nasze ulubione sklepy? Nie zawsze to o nich mamy najwięcej informacji. W mediach najczęściej występuje Biedronka, pomimo że to Allegro wygrało w badaniu najchętniej wybieranych miejsc zakupów - wynika z analizy "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów". Jeszcze inna jest sytuacja w social media, gdzie sami decydujemy o czym piszemy i czym dzielimy się ze znajomymi.

Według OC&C Strategy Consultants - które przepytało 25 tys. respondentów - najbardziej godnym polecenia sklepem jest Allegro. Drugie miejsce zajęła Ikea, a trzecie Rossmann. Pozostałe najbardziej lubiane miejsca zakupów to Empik, Biedronka, H&M, Reserved, Sephora, Super-Pharm i Douglas. Które ze "złotej dziesiątki" sklepów najczęściej pojawiają się w mediach i jak mocno taki przekaz wpływa na nasze preferencje?

Wbrew pozorom bardzo mocno. Częste występowanie w środkach masowego przekazu kreuje świadomość marki i determinuje spontaniczne decyzje zakupowe. Łącznie w prasie, internecie i RTV najczęściej pisze się o Biedronce, Empiku oraz Allegro, ale trójka ta wyglądałaby dokładnie odwrotnie, gdyby wziąć pod uwagę same materiały z radia i telewizji.

Reklama

Z kolei tylko w prasie platforma handlowa Allegro występuje znacząco rzadziej (szósta pozycja). Tutaj także prowadzi Biedronka przed Empikiem, a trzecie miejsce zajmuje Ikea. Na świątecznym szale zakupowym mocno skorzystały odzieżówki - H&M, Reserved - i perfumerie - Sephora oraz Douglas.

W zestawieniu próżno szukać wielkich marketów spożywczych. Widocznie przedświąteczne tłumy nie kojarzą się nam najlepiej. Wielu z nas woli, co się da, załatwić przez internet. W mediach społecznościowych zdecydowanie najczęściej mówiło się o Allegro. Przeszło 7 tys. wpisów * w miesiącu to wynik robiący wrażenie.

Bardzo dobry rezultat osiągnęła na tym polu także Biedronka, o której ukazało się ponad 4 tys. informacji. Te dwa sklepy wyraźnie zdystansowały pozostałe, co jednak nie oznacza, że na przykład Empik czy Ikea osiągnęły słabe wyniki. Różnice wynikają głównie ze specyfiki poszczególnych branż.

Na przykład zasięg marki Allegro w social media może bezpośrednio wpływać na jego wyniki sprzedażowe, natomiast w przypadku sieci sklepów będzie wspomagać działania promocyjne. Niemniej jednak rezultaty w zestawieniu występowalności marek w mediach społecznościowych są o tyle istotne, że zaangażowanie odbiorców w komunikaty otrzymywane od znajomych jest często znacznie większe w porównaniu do odbioru treści mediów tradycyjnych.

* Zagregowane dane z Facebooka, Twittera, YouTube'a, Wykopu, Blipa i forum.gazeta.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
Dowiedz się więcej na temat: Biedronka | press service | social media
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »