Internet przegonił radio

Rynek reklamy internetowej w Polsce pokonał pierwszą ważną barierę. Po raz pierwszy w historii reklamodawcy wydali więcej na promocję w sieci niż w stacjach radiowych.

Rynek reklamy internetowej w Polsce pokonał pierwszą ważną barierę. Po raz pierwszy w historii reklamodawcy wydali więcej na promocję w sieci niż w stacjach radiowych.

Aż 600 mln zł wydali w ubiegłym roku reklamodawcy na promocję w sieci, zarówno na reklamę graficzną, jak i kontekstową w wyszukiwarkach - taka liczba, jak dowiedziała się GP, znajdzie się w najnowszym raporcie IAB Polska (Związku Pracodawców Branży Internetowej), który ukaże się w połowie maja.

Będzie to pierwszy raport o polskim rynku, w których znajdą się nie tylko dane dotyczące reklamy graficznej (bannerów, billboardów itp.), ale także reklamy w formie linków sponsorowanych, umieszczanej przeważnie w wyszukiwarkach internetowych.

- To ważna informacja dla specjalistów od reklamy, pokazująca rzeczywistą wartość internetu jako medium reklamowego i jego siłę na rynku - mówi Artur Banach, prezes wyszukiwarki internetowej NetSprint.

To także kolejny milowy krok w rozwoju rynku internetowego w Polsce. Wydatki na reklamę w sieci w wysokości 600 mln zł oznaczają, że po raz pierwszy w historii polskiego rynku internet zarobił na reklamach więcej niż największe stacje radiowe, m.in. RMF FM, Radio Zet, a także sieci regionalne. W ubiegłym roku firmy wydały w nich - jak policzył dom mediowy Starlink - około 533 mln zł.

CR Media Consulting szacuje, że w tym roku wydatki na reklamę w internecie wzrosną co najmniej o kolejne 35 proc. Artur Banach z NetSprint dodaje, że wydatki na samą reklamę w wyszukiwarkach wzrosną o około 75 proc. Dzięki temu wartość rynku reklamy w całym rynku, który w ubiegłym roku wyniósł 6,7 mld zł, stale rośnie.

SZERSZA PERSPEKTYWA - UNIA EUROPEJSKA

W Wielkiej Brytanii wydatki na reklamę w internecie przegoniły wydatki na reklamę w prasie już w 2006 roku. Firmy wydały wówczas w sieci 2 mld funtów brytyjskich, podczas gdy w gazetach - 1,9 mld. Od tamtego czasu różnica powiększa się na korzyść internetu, który dogania też telewizję. Według IAB 2007 roku udział wydatków na reklamę wzrósł już do 15,3 proc., a w przyszłym roku internet wyprzedzi także telewizję.

Michał Fura

Reklama
Gazeta Prawna
Dowiedz się więcej na temat: rynek reklamy | radio | wydatki | reklamodawcy | internet | reklamy | W Sieci
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »