Jeśli wyjazd motywacyjny to w Polsce
Gdzie można tanio zorganizować konferencję, albo wyjazd motywacyjny? W Polsce. Stajemy się coraz ważniejszym punktem na mapie turystyki biznesowej. Na razie dla klientów z Wielkiej Brytanii.
"Angielscy biznesmeni są zainteresowani Polską, ponieważ organizowanie konferencji lub wyjazdów motywacyjnych do Polski jest tańsze, a poza tym jest krajem zróżnicowanym" - mówi Ewa Binkin z biura Polskiej Organizacji Turystycznej (POT) w Londynie. "Przyciąga ich różnorodność geograficzna, architektoniczna i kulturowa. Polskie firmy nastawiają się na to, by sprostać różnym wymaganiom: od organizowania fotograficznego safari, poprzez turystykę uzdrowiskową, aż po wyczynową" - podkreśliła Binkin.
POT w tym roku już po raz trzeci miała swoje stoisko na targach turystyki biznesowej (CONFEX) w Londynie, w sali wystawowej Earls Court (targi odbywały się w dniach 21-23 lutego). Na targach organizacja pośredniczy w nawiązywaniu kontaktów między polskimi firmami oferującymi organizowanie imprez turystycznych, a firmami brytyjskimi.
"Turystyka biznesowa jest lukratywnym segmentem rynku, ponieważ czynnik kosztów odgrywa w nim mniejszą rolę, niż w przypadku turystyki indywidualnej. Polska kieruje ofertę zarówno dla firm średnich, jak i dużych, które traktują zorganizowanie konferencji w Polsce np. w ramach przygotowań do otwarcia filii" - wyjaśniła Binkin.
Według niej, pięciogwiazdkowe hotele w Polsce mogą sprostać najbardziej wymagającym klientom. Polskie firmy nastawiają się też na usługi typu pakietowego - od przelotu, poprzez odbiór z lotniska, po zakwaterowanie, zorganizowanie imprezy i zaprojektowanie dodatkowych atrakcji przed i po konferencji.
"Popyt na tego rodzaju usługi musi być znaczny, skoro w okresie od kwietnia do listopada w Warszawie i Krakowie nie ma wolnych miejsc. Dlatego potrzebne jest duże, nowoczesne centrum konferencyjne, które mogłoby zakwaterować większą liczbę delegatów, nie tylko w Warszawie, ale również w innych miastach" - wskazała Binkin.
W tegorocznych targach uczestniczyły dwa biura turystyczne z Krakowa "John Paul Travel" oraz "AO5", przedstawicielka grupy hoteli Orbis, konsorcjum hoteli warszawskich (Warsaw Destination Alliance), warszawskiego Pałacu Kultury i Nauki oraz komórki POT zajmującej się promocją turystyki biznesowej do Polski i ujednoliceniem standardów obowiązujących w tym segmencie.