Merck & Co winny zaniedbań

Wielki amerykański koncern farmaceutyczny Merck & Co. został w środę wieczorem uznany winnym zaniedbań dotyczących skutków ubocznych leku przeciwbólowego Vioxx, ale odszkodowanie w wysokości 4,5 mln dolarów będzie musiał wypłacić tylko jednemu z dwóch skarżących go pacjentów.

Wielki amerykański koncern  farmaceutyczny Merck & Co. został w środę wieczorem uznany winnym  zaniedbań dotyczących skutków ubocznych leku przeciwbólowego Vioxx, ale odszkodowanie w wysokości 4,5 mln dolarów będzie  musiał wypłacić tylko jednemu z dwóch skarżących go pacjentów.

Ława przysięgłych sądu stanowego w Atlantic City orzekła, że firma nie zapewniła odpowiednich ostrzeżeń co do skutków ubocznych leku zarówno w przypadku Johna McDarby, jak i Thomasa Cony, którzy stosowali Vioxx przez dłuższy czas, a następnie przeszli atak serca.

Odszkodowanie w wysokości 4,5 mln dolarów otrzyma jednak tylko pierwszy z nich, ponieważ ława orzekła, że w przypadku drugiego pacjenta lek, obecnie już wycofany z użycia, nie przyczynił się do zawału. Thomas Cona otrzyma więc tylko 45 dol. zwrotu kosztów.

Reklama

Zakończony w środę proces jest kolejną sprawą sądową wytoczoną koncernowi przez pacjentów stosujących Vioxx. Od czasu wycofania leku we wrześniu 2004 roku zgłoszono do sądow prawie 10 tysięcy skarg o odszkodowania.

Wszyscy skarżący powołują się na ekspertyzy wykazujące, że stosowanie leku przez co najmniej 18 miesiecy dwukrotnie zwiększało ryzyko zawału serca i udaru mózgowego. To właśnie te ekspertyzy zmusiły Mercka do rezygnacji z popularnego leku, z którego sprzedaży uzyskiwał 2,5 mld dol. rocznie.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: koncern farmaceutyczny | winny | Winni | odszkodowanie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »