Nokia: W II kw. 2002 zysk i marża rosną

Zdaniem Jorma Ollila, prezesa i dyrektora zarządzającego spółki, dzięki konsekwentnemu zarządzaniu i ścisłej kontroli kosztów Nokii udało się uzyskać dobre wyniki w drugim kwartale.

Zdaniem Jorma Ollila, prezesa i dyrektora zarządzającego spółki, dzięki konsekwentnemu zarządzaniu i ścisłej kontroli kosztów Nokii udało się uzyskać dobre wyniki w drugim kwartale.

Drugi kwartał 2002 roku w porównaniu z drugim kwartałem 2001 roku:

- sprzedaż netto obniżyła się o 6% do poziomu 6935 mln euro (7346 mln euro w drugim kwartale 2001)

- zysk operacyjny pro forma zwiększył się do 1260 mln euro (1137 mln euro); marża operacyjna pro forma zwiększyła się do poziomu 18,2% (15,5%)

- rzeczywisty zysk operacyjny wzrósł do 1221 mln euro (856 mln euro); rzeczywista marża operacyjna wzrosła do 17,6% (11,7%)

- korekty pro forma: 52 mln euro w związku z amortyzacją firmy (goodwill) i 13 mln euro dodatniej korekty w związku z wcześniejszym odpisem Dolphin w trzecim kwartale 2001 roku

Reklama

- zysk pro forma na akcję (z uwzględnieniem ekwiwalentów akcji) zwiększył się do 0,19 euro (0,17 euro)

- rzeczywisty zysk netto, zgodny z międzynarodowym standardem księgowania IAS, zwiększył się do 862 mln euro (589 mln euro), zaś rzeczywisty zysk na akcję (z uwzględnieniem ekwiwalentów akcji) zwiększył się do 0,18 euro (0,12 euro)

- operacyjne przepływy gotówkowe zwiększyły się do 1410 mln euro (790 mln euro).

Jorma Ollila, prezes i dyrektor zarządzający

Dzięki konsekwentnemu zarządzaniu i ścisłej kontroli kosztów udało nam się uzyskać dobre wyniki w drugim kwartale. W szczególności zysk operacyjny pro forma, który wykazał wzrost o 11% w stosunku rok do roku, wygenerował bardzo duże przepływy operacyjne (cash-flow) w wysokości 1,4 mld euro. Dział telefonów komórkowych odnotował wzrost zysku operacyjnego pro forma o 22%. Za ten wynik, uzyskany w bardzo trudnych warunkach, jestem winien słowa podziękowania dla całego zespołu Nokii.

W ciągu tego kwartału, dzięki doskonałemu portfolio produktów ponownie zwiększyliśmy nasz udział w rynku telefonów komórkowych. Rósł on zarówno w kolejnych kwartałach, jak i w stosunku do ubiegłego roku, i aktualnie przekracza 38%. Spodziewamy się, że w całym roku 2002 nasz udział w rynku przekroczy ubiegłoroczny poziom 37%.

W Europie i na Dalekim Wschodzie rozpoczęły się już dostawy nowego modelu Nokia 7650, telefonu z kamerą cyfrową i funkcjami PDA, korzystającego z systemu Symbian. Priorytetem objęliśmy te rynki, na których operatorzy uruchomili już usługi MMS. Pierwsze reakcje klientów i użytkowników są nadzwyczaj pozytywne.

Wchodząc w drugie półrocze widzimy wyraźnie, jakich zmian na rynku możemy oczekiwać. Użytkownicy otrzymali do dyspozycji bogato wyposażone urządzenia multimedialne z kolorowymi wyświetlaczami, oferujące dostęp do fascynujących nowych usług. Zauważamy też, że nowe możliwości w dziedzinie komunikacji skłaniają użytkowników indywidualnych i biznesowych do zakupu nowych telefonów, względnie do posiadania więcej niż jednego aparatu.

Na drugie półrocze 2002 planujemy szereg premier nowych produktów. Głównym akcentem będzie wprowadzenie do sprzedaży pierwszego telefonu dwusystemowego WCDMA/GSM i uruchomienie pierwszej sieci 3G. W zależności od stanu zaawansowania sieci WCDMA u poszczególnych operatorów spodziewamy się, że system 3G osiągnie dojrzałość komercyjną na początku roku 2003 - wtedy też planujemy komercyjne dostawy telefonów.

Zgodność operacyjna (współdziałanie) jest kluczem do sukcesu zaawansowanych usług telefonii komórkowej. Nasza firma wspiera wysiłki w tym kierunku, uczestnicząc w pracach Open Mobile Alliance. W ciągu ostatnich miesięcy uzyskano istotny postęp w zakresie zgodnego współdziałania technologii i usług we wszystkich sieciach i z wykorzystaniem dowolnych typów telefonów.

Warunki ekonomiczne w drugiej połowie roku będą nadal bardzo trudne. Jesteśmy przekonani, że dzięki naszej konkurencyjności możemy być liderem, który wprowadzi branżę w kolejną fazę wzrostu.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: dobre wyniki | marża | Nokia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »