PKP Intercity przewiozło 100 tys. pasażerów mniej niż w ubiegłym roku

Z usług PKP Intercity w ciągu siedmiu pierwszych miesięcy tego roku skorzystało 17 mln 936 tys. pasażerów, czyli o 100 tys. mniej, niż w tym samym okresie 2011 roku. Jak powiedział PAP prezes spółki Janusz Malinowski, firma zwiększyła natomiast swój udział w rynku.

Porównując każdy miesiąc tego roku do analogicznego miesiąca roku ubiegłego, w 2012 r. PKP Intercity miało więcej pasażerów w styczniu, marcu, kwietniu, a mniej - w lutym, czerwcu i w lipcu.

- Zainteresowanie podróżą pociągiem wyraźnie rosło od początku roku do maja 2012 roku. W czerwcu i lipcu wzrost przewozów wyhamował. Dopiero wyniki sierpnia i września odpowiedzą na pytanie, czy jest to efekt krótko-, czy długoterminowy i co jest jego główną przyczyną - powiedział Malinowski.

Przez siedem pierwszych miesięcy roku PKP Intercity zwiększyło swój udział w rynku przewozów pasażerskich z 12,1 do 12,9 proc. Od początku roku przewoźnik obserwuje też wzrost średniej liczby zajętych miejsc - obecnie na jeden pociąg przypada ich 350, czyli o 6 proc. więcej niż na początku roku.

Reklama

- Niezależnie od towarzyszących okoliczności - jak rosnąca konkurencja w różnych gałęziach transportu, remonty linii kolejowych, częste zmiany rozkładu jazdy, spadek tempa wzrostu PKB - koncentrujemy wysiłki na przyciągnięciu do PKP Intercity nowych pasażerów - powiedział prezes.

Wyjaśnił, że chodzi szczególnie o pasażerów pociągów najwyższych kategorii: ekspresów i ekspresów InterCity. Przewoźnik pracuje nad zmianami dotyczącymi m.in. cen czy ofert promocyjnych dla klientów tych właśnie pociągów. - Zależy nam na stworzeniu alternatywnej oferty do podróży samochodem między największymi polskimi miastami oraz premiowaniu klientów korzystających regularnie z naszych usług - powiedział prezes.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: PKP Intercity | 100 | Janusz Malinowski | koleje
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »