Pol-Mot ma apetyt na lubelskie Daewoo

Pol-Mot Holding, spółka działająca w branży motoryzacyjnej, agrotechnicznej i budowlanej, jest zainteresowana przejęciem kontroli na Daewoo Motor Polska, lubelskim producencie aut dostawczych.

Pol-Mot Holding, spółka działająca w branży motoryzacyjnej, agrotechnicznej i budowlanej, jest zainteresowana przejęciem kontroli na  Daewoo Motor Polska, lubelskim producencie aut dostawczych.

Pol-Mot Holding, spółka działająca w branży motoryzacyjnej, agrotechnicznej i budowlanej, jest zainteresowana przejęciem kontroli na Daewoo Motor Polska, lubelskim producencie aut dostawczych. Warszawska firma miałaby objąć pakiet 51-proc. walorów na drodze podwyższenia kapitału.

Zakupem większościowych udziałów w lubelskim Daewoo Motor Polska zainteresowana jest m.in. spółka Pol-Mot Holding.

- W tej transakcji miałyby uczestniczyć również instytucje finansowe - twierdzi pragnący zachować anonimowość przedstawiciel branży motoryzacyjnej.

Reklama

Według nieoficjalnych informacji, Pol-Mot miałby przejąć 51-proc. pakiet walorów lubelskiego producenta samochodów dostawczych. Spółka weszłaby w jego posiadanie poprzez podniesienie kapitału.

- Warunkiem udziału grupy w przejęciu byłoby udzielenie przez rząd gwarancji dla DMP na 130 mln USD (530 mln zł) kredytu potrzebnego do dalszego rozwoju spółki, w tym uruchomienia produkcji nowego rodzaju samochodu dostawczego LD 100. Rząd jest temu przychylny. Wejście Pol-Motu do zakładu wymagałoby jednak podjęcia w końcu zdecydowanych działań na rzecz ograniczenia napływu do Polski aut używanych - twierdzi nasz rozmówca.



Czekanie na LD 100



Beata Stopyra z DMP potwierdza jedynie, że wśród firm zainteresowanych wejściem do zakładu jest jedna z polskich firm.

- DMP liczy na pojawienie się inwestora. Firma potrzebuje 50 mln USD (205 mln zł) na samo uruchomienie masowej produkcji modelu LD 100. Realizacja tego projektu zaawansowana jest w blisko 90 proc. Termin uruchomienia produkcji uzależniony jest m.in. od pozyskania inwestora - podkreśla Beata Stopyra.

Według naszego informatora, zakupem udziałów w lubelskim DMP nie jest zainteresowany koncern Volkswagen. Firma myśli raczej o zakupie projektu LD 100 i przeniesieniu jego produkcji do Niemczech. Informacji tej nie udało się nam potwierdzić.



Sanacja struktur



W związku z ubiegłorocznym załamaniem polskiego rynku motoryzacyjnego oraz problemami, w jakich znalazła się koreańska spółka matka, Daewoo Motor Polska w drugim półroczu ubiegłego roku sprzedało o około 37 proc. mniej samochodów w porównaniu z pierwszymi sześcioma miesiącami 2000 r. Z kolei całkowita wartość sprzedaży wszystkich wyrobów (aut, odlewek, odkuwek i kół) była mniejsza o 35 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem. Skłoniło to firmę do podjęcia działań restrukturyzacyjnych, w których proces poszukiwanie inwestora jest tylko jednym z elementów.

- Od 1 stycznia obowiązuje nowa struktura organizacyjna. Ze 113 do 87 zredukowano liczbę departamentów. O 64 proc. zmniejszono liczbę stanowisk kierowniczych - dodaje Beata Stopyra.

Rozpoczęto również redukcję zatrudnienia. Programem zwolnień pracowniczych objętych zostanie 912 osób. Pierwsze wypowiedzenia wręczane będą od 15 stycznia ze skutkiem na 28 lutego. Zwalniani pracownicy otrzymać mają ustawowe odprawy pieniężne.

Firma zamierza również sprzedać część majątku, nie związaną z podstawową działalnością. Chodzi o zbycie udziałów w spółkach DMP oraz części mienia.

Puls Biznesu
Dowiedz się więcej na temat: firma | lubelskie | motor | Holding | apetyt | Daewoo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »