Polacy na walentynki bardziej hojni
Na tegoroczne prezenty walentynkowe więcej pieniędzy przeznaczą polscy mężczyźni niż kobiety - wynika z internetowego sondażu Mediarun. Wśród osób, które świętują walentynki, więcej jest jednak kobiet (62 proc. ankietowanych) niż mężczyzn (55 proc.).
Panie chętniej kupują dla ukochanego prezenty, natomiast panowie - kwiaty. Największa grupa internautek wyda na prezenty walentynkowe od 20 do 50 złotych, natomiast panowie chcą na ten cel poświęcić od 100 do 200 złotych.
W Walentynki zakochani najchętniej kupują dla drugiej połówki maskotki (32 proc. ankietowanych), słodycze (23 proc.) oraz perfumy (20 proc.). Co czwarty internauta zadeklarował, że tego dnia wybierze się z ukochaną osobą do restauracji lub kawiarni.
Mężczyźni w Wielkiej Brytanii
Prawie jedna trzecia mężczyzn została już dokładnie poinformowana o tym, co sprawiłoby ich wybrankom największą radość w dniu świętego Walentego. Dwóch na pięciu panów w Wielkiej Brytanii wie, co ma kupić, dzięki sugestiom i wskazówkom. 13 proc. panów wskazało, że najwspanialszym prezentem walentynkowym byłyby dla nich karteczki z zapewnieniami o miłości, rozrzucone po całym domu.
Brytyjscy mężczyźni na prezenty dla swoich partnerek zamierzają wydać średnio niemal 45 funtów - to prawie dwa razy więcej, niż panie chcą wydać na upominki dla panów. Jest to również ponad dwa razy więcej niż wartość upominków, jakiej spodziewają się same panie.
Obie strony wolą prezenty o wartości nie przekraczającej 20 funtów. Większość mężczyzn poddanych badaniu zdołała poprawnie i we właściwej kolejności wskazać pierwszą czwórkę upominków walentynkowych najbardziej pożądanych przez panie. Są to: kartka z zapewnieniem o miłości (47 proc.), pocałunek (44 proc.), kwiaty (44 proc.) oraz romantyczny obiad lub kolacja przygotowana przez partnera (39 proc.).