Polacy stawiają na wygodę. Innowacyjne dania gotowe to przyszłość rynku

Innowacje nakręcają rynek dań gotowych. Konsumenci poszukują coraz to nowszych rozwiązań zaspokajających ich wysokie wymagania.

Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Silesia przyznaje, że ze względu na czas oraz wygodę Polacy chętnie sięgają na półkę z daniami gotowymi.

- Życie w dzisiejszych czasach bardzo przyspieszyło. W rodzinach, w których oboje rodzice pracują, tradycyjne gotowanie staje się prawie niemożliwe, szczególnie w trakcie tygodnia. Zdarzają się osoby, które przygotowują posiłki na kolejny dzień późnym wieczorem, jednak większości brakuje już na to energii, szczególnie jak dzień pracy kończy się o 17, mamy dzieci w wieku szkolnym i ustalone treningi kilka razy w tygodniu. Doba okazuje się zdecydowanie za krótka. Coraz więcej osób wybiera wówczas właśnie dania gotowe lub półprodukty, które skracają czas przygotowań posiłków - mówi Krzysztof Woźnica.

Reklama

Prezes Woźnica zwraca uwagę, że w dużych miastach w czasie przerw w pracy standardem są wyjścia na lunch, żeby zjeść "coś na mieście". Pociąga to za sobą dynamiczny rozwój firm kateringowych które dostarczają "domowe obiady" do biur.

- Coraz częściej zamiast tradycyjnych kanapek do pracy, kupujemy właśnie danie gotowe, które wystarczy podgrzać w pracy. Łatwość ich przygotowania sprawia, że chętnie po nie sięgamy. Producenci dań gotowych śledzą ogólne trendy żywieniowe, polegające na "czyszczeniu etykiet" z niechcianych dodatków. W całej kategorii możemy zaobserwować doskonalenie receptur. Konsumenci są bowiem lepiej wyedukowani i świadomi własnych decyzji zakupowych oraz wpływu produktów na ich zdrowie i jakość życia - podkreśla Woźnica.

Jak dodaje niezwykle ważne jest poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań. We współczesnej gospodarce działalność innowacyjna firmy jest synonimem konkurencyjności.

- Głównym motorem zmian są oczywiście sami konsumenci - coraz bardziej świadomi smaków, z większymi oczekiwaniami w stosunku do jakości kupowanej żywności. Zmieniające się zachowania nabywcze konsumentów oraz pojawiające się nowe style życia w społeczeństwie powodują, że dotychczasowe produkty szybko tracą na atrakcyjności i trzeba je zastępować nowościami. Cykl życia produktów drastycznie się skrócił, a to zmusza przedsiębiorców do poszukiwań. Innowacje produktowe mają potężne znaczenie, ponieważ obecna konkurencja między firmami toczy się przede wszystkim na polu produktów, nie zaś cen. Wprowadzanie nowości jest więc dzisiaj warunkiem rozwoju - wyjaśnia w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Krzysztof Woźnica.

RW, portalspozywczy.pl

Więcej informacji na portalspozywczy.pl

Dowiedz się więcej na temat: żywność | sprzedaż | handel
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »