Polkomtel miał 721 mln zł EBITDA i 1,79 mld zł przychodów

Polkomtel, operator sieci komórkowej Plus, zanotował w trzecim kwartale 2012 roku spadek zysku EBITDA do 721 mln zł z 749,5 mln rok wcześniej, a przychody spadły do 1,791 mld zł z 1,86 mld zł rok wcześniej - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.

Polkomtel, operator sieci komórkowej Plus, zanotował w trzecim kwartale 2012 roku spadek zysku EBITDA do 721 mln zł z 749,5 mln rok wcześniej, a przychody spadły do 1,791 mld zł z 1,86 mld zł rok wcześniej - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.

Narastająco po trzech kwartałach 2012 roku EBITDA wyniosła 2,17 mld zł, a przychody 5,36 mld zł. Wskaźnik ARPU wyniósł na koniec września 2012 roku 39,5 zł.

"Najwyższa na rynku EBITDA oraz bardzo wysoki cash flow pozwalają nam realizować jeden z głównych celów, czyli pozostanie najbardziej rentownym operatorem komórkowym w kraju oraz szybsze oddłużenie spółki. Istotne jest przy tym, że w III kwartale zwiększyliśmy bazę klientów kontraktowych o blisko 19 tysięcy.

Rozmawiamy już z bankami o zmniejszeniu naszego zadłużenia i wcześniejszej spłacie 800 milionów złotych, co chcemy zrobić w grudniu tego roku" - powiedziała cytowana w komunikacie Joanna Nieckarz, członek zarządu i dyrektor ds. finansowych Polkomtelu.

Reklama

"Jak już zapowiadaliśmy, Plus rozpoczął dużą modernizację sieci. To zadanie na prawie dwa lata, a jego efektem ma być zapewnienie w całym kraju szybkiego internetu w technologii HSPA/HSPA+ oraz najszybszego mobilnego internetu LTE dla 66 proc. populacji Polski" - dodała. Z usług sieci Plus na koniec września 2012 roku korzystało prawie 13,771 mln klientów wobec 13,763 mln na koniec czerwca.

Wyniki Polkomtelu za 2012 rok "wyglądają dobrze i są zgodne z naszymi założeniami" - poinformował "Rz" Zygmunt Solorz-Żak. "Jesteśmy najbardziej rentownym operatorem" - zapewnia. Marża EBITDA wzrosła w porównaniu z 2011 r. Priorytetem jest obecnie oddłużenie spółki. "Etap restrukturyzacji mamy już w znacznym stopniu za sobą, dlatego więcej czasu i środków możemy poświęcić na przygotowanie ofert dla klientów" - poinformował Solorz-Żak.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »