Przetarg unieważniony

Urząd Miasta Płocka z powodu błędu w dokumentacji unieważnił prowadzony od kilku miesięcy przetarg na budowę drogi łączącej trasę dojazdową do nowego mostu przez Wisłę z dzielnicą miasta - Góry i drogą krajową nr 60. Inwestycja ma kosztować do 50 mln zł.

Urząd Miasta Płocka z powodu błędu w  dokumentacji unieważnił prowadzony od kilku miesięcy przetarg na  budowę drogi łączącej trasę dojazdową do nowego mostu przez Wisłę  z dzielnicą miasta - Góry i drogą krajową nr 60. Inwestycja ma  kosztować do 50 mln zł.

Jak poinformował dziennikarzy prezydent Płocka Mirosław Milewski, ponowny przetarg zostanie ogłoszony "natychmiast jak to będzie możliwe". W jego ocenie, unieważnienie przetargu i ogłoszenie procedury od nowa nie opóźni terminu oddania drogi do użytku, przewidzianego na listopad 2008 roku.

Milewski zastrzegł, iż ofertę cenową - 65 mln zł - złożyła ostatecznie tylko jedna z czterech firm uczestniczących w przetargu i w jego ocenie była to kwota zbyt wysoka. "W nowym przetargu będziemy poszukiwali tańszych ofert" - podkreślił. Błąd w dokumentacji określił przy tym jako mało istotny dla samej inwestycji, która nie jest zagrożona.

Reklama

Błąd dotyczy stawki podatku VAT od dodatkowych robót wykopaliskowych, sondażowych i ratowniczych badań interwencyjnych - zamawiający, czyli Urząd Miasta Płocka mylnie podał w ogłoszeniu, iż prace są wolne od stawki podatku VAT, wynoszącej 22 proc. Taka informacja znalazła się zarówno w dokumentacji, dotyczącej procedury wyboru inżyniera kontraktu, jak i samego wykonawcy inwestycji.

Nowy płocki most, wybudowany dwa lata temu, zostanie oficjalnie otwarty wraz z drogami dojazdowymi 13 października. Oddanie przeprawy odwlekano m.in. ze względu na opóźnienia z rozpoczęciem budowy dróg dojazdowych, spowodowane - podobnie, jak obecnie - błędami urzędników w procedurach przetargowych. Ostatni termin wyznaczony na 30 września musiał zostać także przesunięty m.in. z uwagi na konieczność dokończenia niektórych prac porządkowych na ulicach przy trasie dojazdowej do przeprawy oraz naprawę wykrytych usterek i niezbędną wymianę asfaltu na jednej z estakad.

Budowa nowego mostu przez Wisłę, wraz z drogami dojazdowymi po obu stronach rzeki, to największa inwestycja realizowana w Płocku w ostatnich latach i jednocześnie najdłużej trwająca.

Płock posiada obecnie jeden most stalowy, drogowo-kolejowy, wybudowany w 1938 roku. Codziennie korzysta z niego ponad 25 tys. pojazdów, w tym samochody ciężarowe i autocysterny przejeżdżające tranzytem przez miasto drogami krajowymi nr 62 w kierunku Warszawy i Włocławka oraz nr 60 w kierunku Łodzi i Ciechanowa.

Trasa, która ma zostać wybudowana do listopada 2008 roku i połączyć na lewym brzegu Wisły trasy dojazdowe do nowej przeprawy z drogą krajową nr 60, pozwoli na wycofanie ciężkiego transportu samochodowego z wysłużonego mostu.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: urząd miasta | przetarg
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »