Sprzedaż spożywczą na stacjach paliw napędza alkohol. Znalazł się na co drugim paragonie

​Blisko 50 proc. sprzedaży pozapaliwowych na polskich stacjach to napoje alkoholowe - wynika z danych Nielsen IQ. Co czwarta pozycja na takim paragonie to piwo.

Alkohol stanowi 47,6 proc. kategorii produktów na paragonach ze stacji benzynowych w Polsce, bez uwzględnienia paliwa - wynika z danych Nielsen IQ opisanych przez BI.pl. Do września br. co drugi produkt spożywczy kupowany na stacji był albo piwem, albo butelką mocnego alkoholu.  

Najczęściej na stacjach kupuje się piwo - ten rodzaj alkoholu widniał na co czwartym paragonie (24,9 proc) zawierającym produkt spożywczy. Pozostałe 22,7 proc. spośród 47,6 proc. stanowiły alkohole mocne, z których to w blisko 80 proc. była wódka. Na drugim miejscu alkoholi wysokoprocentowych znalazło się whisky (10,2 proc.), na trzecim wino (9,6 proc.).  

Reklama

Jednocześnie napoje alkoholowe i bezalkoholowe stanowią 80 proc. sprzedawanych produktów na stacjach benzynowych. W przypadku całego sektora handlu, taka proporcja wynosi 40,7 proc., z czego piwo 12,8 proc., zaś alkohol wysokoprocentowy 15,7 proc.  

Oprac. AB

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: alkohol | stacje benzynowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »