Szybszy przejazd koleją z Krakowa do Warszawy

42 mln zł netto kosztowała przebudowa układu torów i stacji Tunel w Małopolsce na trasie kolejowej z Warszawy do Krakowa. W przeszłości pociągi musiały tam zwalniać do 40 km/h; teraz osiągają prędkość nawet 100 km/h.

Włodzimierz Żmuda - dyr. Centrali Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe, Oddział Południe - poinformował, że wcześniej pociągi jadące ze stolicy w okolicach wspomnianej stacji musiały pokonywać szereg rozjazdów i znacznie zmniejszać prędkość. W trakcie prac zmieniono układ torów, aby to wyeliminować.

Podczas wtorkowej uroczystości zakończenia inwestycji Żmuda przypomniał, że nie jest jeszcze ukończona odnowa całej trasy z Krakowa do Warszawy na terenie woj. małopolskiego (do miejscowości Kozłów). Trwają prace w okolicach Batowic, które mają potrwać do końca 2014 r.

Reklama

- Po ich zakończeniu na 95 proc. tej trasy pociągi będą mogły jechać z prędkością 110 km/h - powiedział.

Jak obiecał, po zakończeniu wszystkich robót - w Małopolsce i na pozostałych odcinkach - podróż z Krakowa do Warszawy ma trwać 2 godz. i 15 minut.

Generalnym wykonawcą inwestycji zakończonej we wtorek było Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie SA.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: transport | Warszawa | kolej | Kraków
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »