Tesco pod rękę z Dellem

Po 20 latach amerykańska komputerowa firma Dell zmienia taktykę - będzie sprzedawać swoje produkty w sieci hipermarketów Tesco.

Tesco zacznie już w styczniu sprzedaż komputerów w sklepach swojej sieci w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Polsce, Czechach i na Słowacji. Dell ostatnio wszedł ze swoimi produktami do amerykańskiej sieci supermarketów Wal-Mart i do europejskiej sieci DSGi.

Dell od powstania w latach 80. XX wieku zawsze sprzedawał swoje komputery bezpośrednio, przez telefon lub internet. Firma uważała zawsze, że tworzy to przewagę nad konkurencją, która wpuszczała swoje produkty do sklepów handlowych pośredników. Dell stracił ostatnio pierwsze miejsce na świecie w produkcji komputerów na rzecz Hewlett-Packarda.

Reklama

W Polsce buduje zakłady produkcyjne w Łodzi mające docelowo

zatrudniać ok. 1 tys. pracowników.

Sprzedaż Della za III kwartał do 2 listopada br. wyniosła 15,6 mld USD (10,58 mld euro) i była wyższa o 8,5 proc., a także od prognoz analityków. Z początkiem 2007 r. po serii gorszych wyników, Dell ogłosił decyzję o zmniejszeniu zatrudnienia o 10 proc.

*

Dell Computer Corporation (notowany w USA na giełdzie Nasdaq) to amerykańska korporacja z siedzibą w Round Rock w Teksasie, zajmująca się produkcją komputerów, oraz urządzeń peryferyjnych. Sławę zdobyła przede wszystkim za sprawą komputerów osobistych i laptopów; produkuje także serwery i urządzenia zewnętrzne (m.in. drukarki), palmtopy itp.

Michael S. Dell (ur. 23 lutego 1965 w Houston, w stanie Teksas, USA) to założyciel firmy Dell w 1984 r. Według magazynu "Forbes", jego majątek w 2006 szacowany był na około 17,1 miliarda dolarów, co dało mu 12. miejsce na liście najbogatszych ludzi świata o 1,1 miliarda dolarów więcej niż w ubiegłym roku.

(KM)

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: firma | W Sieci | Tesco | Dell
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »