W 2 godziny pociągiem z Krakowa do Zakopanego

Za dwa lata podróż pociągiem z Krakowa do Zakopanego ma trwać 2 godziny, a nie - jak obecnie - 3,5. Ma to być możliwe dzięki modernizacji tego odcinka trasy - poinformowała dyrektor krakowskiego oddziału PKP Józefa Majerczak.

Za dwa lata podróż pociągiem z Krakowa do  Zakopanego ma trwać 2 godziny, a nie - jak obecnie - 3,5. Ma to  być możliwe dzięki modernizacji tego odcinka trasy - poinformowała  dyrektor krakowskiego oddziału PKP Józefa Majerczak.

Inwestycja ma kosztować 150 mln euro. Prace mają rozpocząć się w przyszłym roku, a pierwszy pociąg pojechałby zmodernizowanym odcinkiem w styczniu 2009 roku.

W piątek w Nowym Targu odbyło się spotkanie w sprawie modernizacji i rozwoju sieci drogowej oraz kolejowej na Podhalu. Inicjatorem dyskusji był senator PiS - Stanisław Kogut.

Uczestnicy spotkania rozmawiali także na temat budowy drogi między Zakopanem a Poroninem. Nie wykluczyli, że powstanie nowe opracowanie nt. przebiegu "zakopianki". Ustalono, że 12 września w Białym Dunajcu odbędzie się spotkanie nt. inwestycji.

Reklama

Odcinek Nowy Targ-Poronin jest jedynym na trasie Kraków-Zakopane, który na skutek braku akceptacji ze strony samorządów dwóch gmin nie był brany pod uwagę w projekcie modernizacji "zakopianki".

Kilka dni temu, działające w Zakopanem i Poroninie komitety protestujące przeciwko budowie drogi między Zakopanem a Poroninem zapowiedziały, że będą się odwoływać od decyzji o budowie nowej drogi.

Zakopiański komitet podawał wcześniej, że do wyburzenia przeznaczone są zgodnie z obecną koncepcją 74 budynki, a nie 64, jak podaje krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Modernizacja "zakopianki" na odcinku Poronin-Zakopane po dopełnieniu wszelkich formalności, czyli otrzymaniu od wojewody decyzji lokalizacyjnych i pozwolenia na budowę, może rozpocząć się najwcześniej wiosną 2009 roku. Według projektu, ma to być droga czterojezdniowa z węzłami komunikacyjnymi w Poroninie oraz w Zakopanem na Ustupie, Spyrkówce, w rejonie ulic Chramcówki i Alei 3 Maja. Koszt inwestycji to ponad 500 mln zł.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Zakopane | Kraków | podróż pociągiem | pociąg | pociagi | pociągi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »