Więcej piwa

Przez trzy najbliższe lata sprzedaż piwa w Polsce będzie rosła. Później można jednak oczekiwać okresowego spadku obrotów w branży piwnej - prognozują analitycy ze spółki CASE-Doradcy.

Przez trzy najbliższe lata sprzedaż piwa w Polsce będzie rosła. Później można jednak oczekiwać okresowego spadku obrotów w branży piwnej - prognozują analitycy ze spółki CASE-Doradcy.

Zdaniem autorów raportu, Polska znajduje się obecnie wśród najbardziej dynamicznie rozwijających się rynków piwnych w Europie. Nadal jednak statystyczny Polak spożywa mniej piwa niż statystyczny Europejczyk.

Według danych Piwochmielu, sprzedaż piwa w 1999 roku wyniosła 22,4 mln hektolitrów. Konsumpcja piwa wzrosła o 12,5 proc. w stosunku do 1998. W 1998 roku przeciętne spożycie piwa na głowę mieszkańca wyniosło 54 litry, a w 1999 roku 61 litrów. Wzrost sprzedaży piwa w 2000 roku ma być mniejszy niż rok temu. Konsumpcja tego napoju wzrośnie o około 8-9%, a w kolejnych latach przyrost ten będzie niższy, ze względu na nasycanie się rynku. Zdaniem analityków, nasycenie rynku nastąpi, gdy statystyczny Polak będzie wypijał ok. 75 litrów piwa rocznie.

Reklama

W opinii autorów raportu, spodziewane nasycenie rynku zbiegnie się z wystąpieniem innych niekorzystnych czynników, a zwłaszcza ze spadkiem inwestycji zagranicznych i dostosowania do standardów zachodnich, które były siłą napędową w drugiej połowie lat 90. Zwiększy się także konkurencja zagraniczna: bezcłowy import piwa z krajów Unii Europejskiej, Czech i Słowacji oraz spodziewane obniżenie lub zniesienie ochrony rynku wina.

RMF FM
Dowiedz się więcej na temat: sprzedaż piwa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »