Właściciel Biedronki zawarł strategiczny sojusz z BP

Grupa Jeronimo Martins zawarła umowę o współpracy z firmą British Petroleum (BP) na terenie Portugalii. Dotyczy ona zniżek, jakie otrzymywać będą klienci przy zakupach w portugalskich supermarketach właściciela Biedronki oraz na stacjach paliwowego koncernu.

Na mocy porozumienia obie firmy wydały wspólną kartę lojalnościową "Poupa Mais", dzięki której jej użytkownicy będą mieć zniżki w supermarketach sieci Pingo Doce oraz na stacjach paliw BP.

Jak poinformowała dyrektor marketingu sieci Pingo Doce, Vanessa Silva, konsumenci, którzy dokonają w sklepie zakupów na kwotę wyższą niż 30 euro zgromadzą automatycznie na karcie 2 euro.

O wartość tą będzie im pomniejszona kwota zakupu paliwa w portugalskich punktach tankowania BP. Podobna zasada będzie obowiązywać również w drugą stronę.

Zgromadzone na karcie pieniądze nie będą miały limitu wartości, lecz ograniczenia czasowe. W ciągu 2 miesięcy konsument będzie zobowiązany do skorzystania z nagromadzonych środków, w przeciwnym razie straci do nich prawo.

Reklama

"Na portugalskim rynku, na którym istnieje już kilka podobnych kart lojalnościowych, konkurencja staje się coraz większa, dlatego przygotowanie wspólnego produktu przez JM i BP było nieuniknione. Zaletą naszej karty jest możliwość bezpośredniego gromadzenia pieniędzy, zamiast punktów na kolejne zakupy" - dodała przedstawicielka detalisty.

Vanessa Silva ujawniła, że grupa Jeronimo Martins zamierza w niedługiej przyszłości opracować dla swoich klientów kolejne karty lojalnościowe we współpracy z innymi firmami. "Portugalskie gospodarstwa domowe przeżywają dziś trudności finansowe, dlatego oferta promocyjna na inne dobra konsumpcyjne jest atrakcyjnym pomysłem" - powiedziała. Na terenie Portugalii działa 360 sklepów Pingo Doce oraz ponad 320 stacji paliw BP.

_ _ _ _

Właściciel sieci Biedronka testuje i u nas wejście w biznes paliwowy. Jak podał portal dlahandlu.pl, po oddaniu do użytku pierwszej stacji wewnętrznej w centrum dystrybucyjnym w Wojniczu, Biedronka zamierza uruchamiać takie same obiekty w kolejnych regionalnych centrach dystrybucji.

Inwestycje w stacje wewnętrzne mogą być ważnym krokiem do uruchomienia w przyszłości sieci stacji paliw.

Niedawno ruszyła otwarta dla ogółu kierowców testowa stacja bezobsługowa przy sklepie w podwarszawskim Płochocinie.Analitycy rynku paliwowego oceniają, że grupa JM, wzorem E.Leclerca, Tesco czy Auchan, zacznie uruchamiać kolejne punkty sprzedaży paliw.

czib

Pobierz za darmo program PIT 2012

PAP/INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »