Wyniki Airbusa w 2001 roku

W roku 2001 Airbus nadal osiągał dobre wyniki handlowe pomimo ogólnej recesji, która pogłębiła się jeszcze po tragicznych wydarzeniach z 11 września.

W roku 2001 Airbus nadal osiągał dobre wyniki handlowe pomimo ogólnej recesji, która pogłębiła się jeszcze po tragicznych wydarzeniach z 11 września.

Dzięki najnowocześniejszej linii produktów oraz mądrej polityce przemysłowej połączonej z rygorystycznym zarządzaniem portfelem zamówień i wychodzeniem na przeciw potrzebom klientów, Airbus był w stanie umocnić swoją pozycję lidera na rynku samolotów cywilnych.

Zgodnie z prognozami z początku roku 2001 Airbus uzyskał 375 nowych zamówień potwierdzonych o wartości 44,7 mld USD, co odpowiada 53% udziałowi w rynku pod względem liczby samolotów oraz imponującym 61% rynku pod względem wartości zamówień. Chociaż liczba wszystkich samolotów sprzedanych przez Airbusa w roku 2001 była - zgodnie z przewidywaniami - niższa niż w roku 2000, sprzedaż dużych samolotów prawie się potroiła, przyczyniając się do wzrostu wartości nowych zamówień o 3,4 mld USD. Zamówienia wiążące złożone w roku 2001 objęły 175 maszyn z rodziny A320, 61 dwusilnikowych szerokokadłubowców A300-600, 54 samoloty dalekiego zasięgu A330/A340 oraz 85 A380. Dużym sukcesem rynkowym Airbusa jest fakt, że jego portfel zamówień na nowego Superjumbo A380 wyniósł blisko 100 sztuk (łącznie z zobowiązaniami zakupu) zaledwie rok po udostępnieniu tego modelu do sprzedaży.

Reklama

W roku 2001 Airbus dostarczył rekordową liczbę 325 samolotów, w tym 257 wąskokadłubowców i 68 szerokokadłubowych maszyn dalekiego zasięgu. Dzięki temu producent odnotował największe w swojej historii obroty - 20,5 mld USD.

Cały portfel Airbusa na koniec ub.r. wyniósł 4 399 zamówienia. Liczba ta uwzględnia 101 odwołanych zamówień, 90% których było rezultatem bankructwa poszczególnych klientów. Ostrożny i rozważny stosunek do odwołanych zamówień, z których część może zostać jeszcze wznowiona, gwarantuje utrzymanie solidnego portfela zamówień obejmującego kontrakty z klientami cieszącymi się dobrą sytuacją finansową. Po uwzględnieniu anulowanych zamówień, liczba netto samolotów sprzedanych przez Airbusa w roku 2001 wyniosła 274 maszyny o wartości 37,3 mld USD, co stanowi 50,2% udział w rynku pod względem ich liczby i 61% udział w rynku pod względem wartości.

Całkowita liczba dostarczonych przez Airbusa samolotów (wg stanu na koniec 2001 r.) wyniosła 2 824, a liczba maszyn czekających na dostawę równa się 1 575. Znacznie przewyższa to wyniki konkurencji już drugi rok z rzędu i stanowi 54% wszystkich zamówionych i nie dostarczonych samolotów cywilnych. Jest to odpowiednik do pięciu lat pracy przy obecnym tempie produkcji.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Airbus
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »