Wzrost wskaźnika nastrojów konsumenckich

- Wskaźnik nastrojów konsumenckich w ubiegłym tygodniu wzrósł do -12,3 pkt z -14,0 pkt - podał instytut Homo Homini.

- Wskaźnik nastrojów konsumenckich w ubiegłym tygodniu wzrósł do -12,3 pkt z -14,0 pkt - podał instytut Homo Homini.

- Drugi tydzień z rzędu rosną nastroje polskich konsumentów. Dalszej poprawie uległy ocena sytuacji gospodarczej w Polsce (zmiana +3 pkt), a także klimatu zakupowego (+2 pkt.). Bez zmian pozostała ocena własnej sytuacji finansowej badanych. Należy jednak zauważyć, że zarówno ocena klimatu zakupowego (-20 pkt.) oraz ocena sytuacji gospodarczej (-19 pkt.) kraju pozostaje negatywna - napisano w raporcie.

- Niepokoje inwestorów widoczne na rynkach finansowych, także piątkowe osłabienie złotego, załamanie na warszawskiej giełdzie papierów w piątek nie wpłynęły na zmianę nastawiania polskich konsumentów. Niewykluczone, że za zwiększenie optymizmu odpowiada spadek i ustabilizowanie kursu CHF, którego niedawne wahania w percepcji społecznej mogły stanowić uosobienie niepewności sytuacji gospodarczej. Należy jednak założyć, że nastroje konsumentów wciąż pozostaną wyjątkowo wrażliwe na zmiany sytuacji w Polsce, szczególnie te, które mogą wpłynąć na sytuację finansową konsumentów. W tym kontekście tocząca się kampania wyborcza jest elementem stabilizującym nastroje konsumenckie, ponieważ rządzący będą w tym okresie unikać komunikowania decyzji, które mogłyby negatywnie wpłynąć na nastroje wyborców - dodano.

Reklama

Instytut Badania Opinii "Homo Homini" 30 lipca 2011 r. rozpoczął badanie konsumenckiego wskaźnika oceny sytuacji gospodarczej (wskaźnik nastroju konsumentów) opartego na analogicznym badaniu realizowanym w Stanach Zjednoczonych od 1985 roku pod nazwą Consumer Comfort Index.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Homo Homini | wskaźnik | wzrosty
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »