IAI (IAI): Raport miesięczny za czerwiec 2016 r. - raport 19

Zgodnie z punktem 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 października 2008 roku „Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect” Zarząd IAI S.A. przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za czerwiec 2016 roku.


I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.


Reklama

W czerwcu WZA IAI S.A. podjęło uchwałę o wypłacie dywidendy 6gr na akcję. Z innej strony, bardzo ciekawą inicjatywą były także czterodniowe warsztaty Webcamp. Ich popularność okazała się bardzo duża, a w efekcie Spółka ma możliwość pozyskania szeregu nowych, bardzo zdolnych pracowników.


IAI Webcamp, to czterodniowe dniowe, darmowe szkolenie webmasterskie, które poprowadzili prawdopodobnie najlepsi i najbardziej doświadczeni w Szczecinie fachowcy i praktycy od projektowania kodowania stron sklepów internetowych. Sukces zaskoczył Spółkę, ponieważ zgłosiło się 250 osób, znacznie powyżej optymistycznych oczekiwań. Spółka dynamicznie rozwija dział Service Desk i zwiększa w nim zatrudnienie, a tego działu bezpośrednio dotyczył właśnie Webcamp. Sukcesy sprzedażowe przełożyły się na wzrost zatrudniania, a projekt Webcamp jest jednym ze sposobów na zaspokojenie dużych potrzeb rekrutacyjnych. Jego sukces podkreśla też dobrze rozpoznawalną markę Spółki nie tylko na rynku rozwiązań e-commerce, ale także jako pracodawca. Dla najlepszych uczestników przygotowana została możliwość kontynuowania nauki na płatnym 3-miesięcznym stażu, po którym można otrzymać dobrze płatną pracę. Ze względu na bardzo duże zainteresowanie Webcamp będzie kontynuowany.


Informacje dotyczące IAI-Shop.com (IdoSell Shop):

Zarząd wielokrotnie prezentując kolejne nowości informuje, że małe zmiany, wprowadzane systematycznie układają się w duży zestaw możliwości, usprawniających sprzedaż, który buduje przewagę konkurencyjną sklepów korzystających z IAI-Shop.com. Przez to zwiększają one sprzedaż, a to przekłada się na wyższe przychody samej Spółki. Kolejna edycja rankingu Opineo potwierdza ten obraz. Ranking kształtowany jest w 100% przez opinie konsumentów, którzy oceniają m.in. szybkość realizacji zamówienia, poziom obsługi klienta, jakość zapakowania przesyłki oraz deklarowanej gotowości do polecenia tego sklepu swoim znajomym. Miło nam poinformować iż tak jak w poprzednim roku sklepy oparte o IAI-Shop.com znalazły się w pierwszej trójce rankingu sklepów internetowych Opineo 2016 w połowie kategorii. Ponad połowa sklepów oparta o silnik IAI‑Shop.com znalazła się w rankingu po raz kolejny. Warto podkreślić, że każdy ze sklepów w trakcie roku działalności poprawił swoją ocenę w stosunku do roku poprzedniego.


Dbanie o odpowiednią politykę rabatową zwiększa zadowolenie klientów oraz pomaga zbudować ich lojalną i powracającą grupę. Przy dużej liczbie klientów potrzebne są narzędzia automatyzujące te procesy. Takie rozwiązania przygotowuje Spółka i właśnie między innymi dzięki nim, sklepy oparte o IAI-Shop.com uzyskują tak dobre wyniki w rankingach, tak jak wspomniany Opine. W czerwcu Spółka przedstawiła szereg ciekawych rozwiązań związanych z rabatami i budowaniem lojalności klientów. Przede wszystkim powstały grupy rabatowe, które pozwalają automatycznie, na podstawie ich historii zakupów, przypisywać kupujących do odpowiednich dla nich szablonów rabatów. W grupach rabatowych można określić przy zakupach których towarów obowiązuje rabat, jak jest naliczany i ile wynosi. Raz skonfigurowany rabat można przypisać większej liczbie klientów, bez konieczności ponownego ustawiania go każdemu z klientów z osobna. Dodatkowo, do zaprezentowanego niedawno modułu kart rabatowych, dodana została możliwość gromadzenia punktów lojalnościowych na saldzie karty rabatowej. Punkty następnie mogą być wymieniane na towary lub darmowe dostawy, tym samym zwiększając motywacje do pozostania lojalnym klientem w sklepie internetowym. To połączenie programu lojalnościowego (gdzie zbiera się punkty np. za dodanie opinii w serwisie takim jak Opineo) z kartami rabatowymi. Wszystko to jednak jest spięte, w myśl Omni-channel, w najnowszej wersji POS, która obsługuje teraz obsługuje także kupony i karty rabatowe. Co oznacza, że kody i karty rabatowe mogą być wykorzystywane przez kupujących w sklepach online, jak i w sprzedaży tradycyjnej. Co zdecydowanie rozbudowuje możliwości prowadzenia kampanii lojalnościowych i rabatowych przez sprzedających. Takie kompleksowe podejście do zagadnienia, tworzenie narzędzi, które mogą być wykorzystywane na wiele sposobów buduje właśnie przewagę sklepów IAI-Shop.com oraz zadowolenie ich klientów. To właśnie przekłada się na sukcesy sprzedających, ich dobre oceny, zwiększenie sprzedaży i przyciągnięcie nowych klientów. To pozytywnie wpływa na wyniki Spółki.


Kilka nowości pojawiło się także w zakresie płatności i rozliczeń za zamówienia. Spółka udostępniła nowość do integracji z Przelewy24, czyli możliwość zapłaty kartą płatniczą bez przechodzenia do strony systemu płatności w trakcie składania zamówienia. Klient może opuścić sklep jedynie w przypadku weryfikacji 3D Secure, potwierdzając swoją tożsamość na stronie banku. Sklep może przyjmować płatności kartowe w walutach, także bez przewalutowania na PLN dla EUR, USD, GBP, CZK, CHF. Dokonanie płatności bez opuszczania strony sklepu (tzw. on-site) oraz płatności jednym kliknięciem (tzw. one-click) usprawnia proces zakupowy i skraca samą ścieżkę co przekłada się na wyższą konwersję (mniej porzuconych koszyków). Z drugiej strony często problem jest organizacja zwrotów za anulowane i zwracane zamówienia. Dlatego Spółka systematycznie dodaje nowe funkcje obsługujące cash-back w kolejnych systemach płatności. Dzięki cash-back taki zwrot jest wygodniejszy, szybszy i zautomatyzowany i podnosi satysfakcję kupującego. Od czerwca takie rozwiązania są dostępne w Dotpay oraz wspomnianym Przelewy24. Są to zupełnie nowe rozwiązania na rynku, kolejne, które dorzucają drobny element do lepszego odbioru sklepów internetowych IAI-Shop.com przez kupujących w nich. Co ponownie przekłada się przez wyższą sprzedaż w tych sklepach na przychody samej Spółki.


Informacje dotyczące IdoSell Booking:


Wszelkie informacje o promocjach w ośrodku noclegowym muszą jak najszybciej trafiać do potencjalnych gości. Powinny też prowadzić prosto do możliwości zamówienia konkretnej oferty, aby ścieżka zakupowa była możliwie najszybsza. Dlatego Spółka wprowadziła nowy box promocji, który rewelacyjnie rozwiązuje ten proces. Można go wyciągnąć z Widgetu i umieścić na swojej stronie internetowej, w dowolnym miejscu i bardzo szybko przykuć uwagę gości. Klienci odwiedzający stronę widzą natychmiast promocję, z której mogą skorzystać. Klikają na nią i od razu lądują w odpowiednim miejscu w Widgecie aby dokończyć rezerwację. Boks promocyjny jest interaktywnym boksem graficznym, co pozwala na umieszczenie dwukrotnie większej ilości informacji niż na zwykłym boksie graficznym. Na pierwszej stronie prezentowana jest nazwa promocji, grafika oraz cena od jakiej produkty są dostępne w tej ofercie i dla jakiej maksymalnej liczby osób jest ona przeznaczona. Po najechaniu na środkową część boksu, grafika jest zastępowana dodatkowymi informacjami takimi jak krótki opis oferty oraz wyszczególnione elementy. O tym jakie elementy są wyszczególnione decyduje właściciel obiektu. Wszelkie rozbudowania promocji z jednej strony zachęcają nowych klientów, z drugiej zwiększają sprzedaż, co przekłada się na wyższe przychody z promocji.


Kalendarz rezerwacji (Widget) oraz powiadomienia mailowe były dostępny tylko w jednej wersji kolorystycznej. IAI przygotowała dziewięć nowych, różnych schematów kolorystycznych do wyboru. Dotychczasowy, dostępny schemat kolorystyczny stanowi spójną pod względem kolorystycznym całość w następujących elementach: Kalendarz Rezerwacji (Widget), powiadomieniach mailowych oraz szablonach Wizytówki (Wizytówki zostaną również dostosowane do nowych zestawień kolorystycznych). Nowe, personalizowane schematy kolorystyczne podniosą atrakcyjność stron własnych klientów i przybliżą Kalendarz rezerwacji dla rezerwujących. W ten sposób zwiększy się konwersja, co przełoży się na wpływy z prowizji.


Szacunkowe przychody ze sprzedaży w czerwcu 2016 roku wyniosły około 1,45 miliona złotych netto.


Zainteresowanych szczegółową listą wszystkich nowości wprowadzonych w czerwcu 2016 zachęcamy do sprawdzenia strony internetowej IAI S.A: http://www.idosell.com/pl/corp/ir-news/


Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od debiutu w 2009 roku, przynoszą pozytywny w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.


II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.


W czerwcu 2016 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty:

1. 8 czerwca 2016 r. – Raport miesięczny za maj 2016 r.

2. 23 czerwca 2016 r. - Informacja o akcjonariuszach posiadających ponad 5% głosów obecnych na WZA 23 czerwca 2016 roku

3. 23 czerwca 2016 r. - Podjęcie uchwały w sprawie wypłaty dywidendy

4. 23 czerwca 2016 r. - Treść uchwał podjętych na ZWZA w dniu 23.06.2016 r.


W czerwcu 2016 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości przez system ESPI:

1. 23 czerwca 2016 r. - Informacja o akcjonariuszach posiadających ponad 5% głosów obecnych na WZA 23 czerwca 2016 roku


III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.


IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, przeprowadzenie ekspansji zagranicznej oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.


Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.


Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.


IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu w lipcu i sierpniu 2016, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.


W lipcu i sierpniu 2016 roku będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:

1. 14 lipca 2016 r. – Dzień wypłaty dywidendy

2. 8 sierpnia 2016 r. - Raport miesięczny za lipiec 2016 r.

3. 12 sierpnia 2016 r. - Raport kwartalny za II kwartał 2016 r.


Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich

Osoby reprezentujące spółkę:
Paweł Fornalski - Prezes Zarządu
Sebastian Muliński - Wiceprezes Zarządu

Załączniki

Dokument.pdf
GPW
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »