Tak powstaje firma-supergigant
Amerykańska firma kablowa Comcast przejmie większość udziałów w telewizji NBC Universal (NBCU), tworząc gigantyczne przedsiębiorstwo w branży mediów. Comcast za 51 proc. walorów zapłaci 13,75 mld USD.
Do NBCU należą sieć telewizyjna NBC, wytwórnia filmowa Universal Pictures oraz kablówki Bravo oraz CNBC a także parki tematyczne. General Electric, który miał do tej pory 80 proc. akcji NBCU, zostawia sobie 49 proc. Francuska spółka medialna Vivendi sprzeda 20 proc. swoich walorów Comcastu.
Efektem połączenia jest m.in. szybsza emisja w kablówce lub TV filmów, które miały premierę kinową. Liderem joint venture będzie Comcast, ale prezesem nowego tworu zostanie Jeff Zucker, dzisiaj szef NBCU.
W 2001 r. połączyły się amerykańskie spółki medialne AOL i Time Warner. AOL zapłacił za transakcję Time Warner 147 mld USD, ale po połączeniu nigdy dobrze nie działały i niedawno ich drogi się rozeszły. General Electric i Comcast mają nadzieję na inny scenariusz...
Krzysztof Mrówka
Czytaj również:
Odejdźcie z pracy sami, dostaniecie więcej!