Czarne chmury nad TVP

Zarząd Telewizji Polskiej S.A. zatwierdził wczoraj plan ekonomiczno-finansowy spółki na 2011 r. - poinformowało biuro prasowe TVP. Prezes chce poprawić ściągalność abonamentu.

Przyjęty budżet zakłada istotne zwiększenie wydatków na program, rozwój oferty TVP (w tym na uruchomienie kanałów tematycznych), wzmocnienie działań marketingowych, rozwój kapitału ludzkiego, cyfryzację oraz program transformacji technologicznej.

Jednocześnie plan ekonomiczno-finansowy przewiduje kontynuację programu restrukturyzacji, która będzie polegać m.in. na reorganizacji zarządzania przedsiębiorstwem, dalszej redukcji zatrudnienia, zbyciu zbędnego majątku trwałego spółki.

Restrukturyzacja ma umożliwić przygotowanie TVP na czekające ją wyzwania w niedalekiej przyszłości, takie jak obsługa medialna Euro 2012 czy wdrożenie cyfryzacji emisji w Polsce w latach 2013-14.

Reklama

Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, Jan Dworak z końcem listopada informował, że zamierza poprawić ściągalność abonamentu i ograniczyć wpływy reklamowe TVP.

Jego zdaniem możliwe jest, by abonament przynosił w przyszłości nawet do 1,5 mld zł rocznie i stanowił ok. 65 proc. wpływów TVP, a nie 10 proc. jak obecnie.

Reklamy dawałyby 20-25 proc. wpływów, a inne źródła, głównie sprzedaż własnych programów, 10 proc.

_ _ _ _ _

W oglądaniu telewizji jesteśmy mistrzami

Przeciętny Polak spędził w tym roku cztery godziny i cztery minuty dziennie przed telewizorem. W tej statystyce w świecie wyprzedzają nas tylko Amerykanie, informuje "Dziennik Gazeta Prawna".

Oglądanie telewizji to najpopularniejsza rozrywka Polaków. Każdy z nas co dnia spędził przed telewizorem 244 minuty, o 4 minuty więcej niż przed rokiem, wynika z badań firmy Nielsen Audience Measurement. Średnia światowa - to 207 minut dziennie, ale np. Szwedzi poświęcają tej formie rozrywki tylko 165 minut, a Hindusi - 138.

Co ciekawe nawet miesiące letnie niezbyt odciągają Polaków od "okienka". W czerwcu, lipcu i sierpniu spędzamy przed telewizorem odpowiednio 218, 203 i 206 minut. "Oglądalność" znacząco rośnie nam zimą: w styczniu wynosi 285 minut, a w grudniu i lutym - 272 minuty.

Na pytanie SMG/KRC: jak spędzasz wolny czas?, 41 proc. Polaków odpowiada - przed telewizorem. Druga co do wielkości grupa śpi (25 proc.). 17 proc. siedzi w internecie, 12 proc. gotuje, a 3 proc. chodzi do teatru.

Zaledwie 1 proc. obywateli w ogóle nie ogląda telewizji, bo albo nie ma na to czasu, albo świadomie z tego rezygnuje. To ludzie, którzy żyją we własnym, bardziej wysublimowanym świecie, twierdzi medioznawca, prof. Maciej Mrozowski.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: biuro prasowe | NAD
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »