Tymi liniami już nie polecisz. Upadły!

Szkockie linie lotnicze FlyGlobespan z Edynburga nie znalazły inwestora i od środowego wieczoru są w zarządzie komisarycznym firmy PricewaterhouseCoopers. Maszyny z logo FlyGlobespan nie latają. Na lotnisku w Glasgow i stolicy Szkocji dzieją się dantejskie sceny. To kolejny upadek po ostatnich epizodach Seagle AIr i SkyEurope.

Pięć tysięcy pasażerów, którzy mieli już wykupione bilety, nie odleci. 1100 osób, które miały bilety na loty powrotne z wakacji skorzysta z usług innych przewoźników. 3400 pasażerów, którzy wykupili bilety na stronie internetowej lub drogą telefoniczną i są poza Szkocją, nie ma natomiast żadnej ochrony i muszą zapłacić za nowe bilety w innych firmach. 117 tys. obywateli zarezerwowało bilety na przyszłe loty. W trudnej sytuacji są brytyjscy wojskowi stacjonujący na Falklandach - mieli na święta Bożego Narodzenia przylecieć do domów właśnie samolotami FlyGlobespan...

Reklama

FlyGlobespan zatrudniający 800 osób w ubiegłym roku przewiózł 1,5 mln pasażerów i wykonał 12 tys. lotów. Do rana w środę spółka miała nadzieję na przejęcie biznesu przez firmę z wyspy Jersey - Halcyon Investments. Pomysł jednak nie wypalił powodując upadek linii lotniczej.

Na lotnisku w Edynburgu FlyGlobespan zajmował szóstą lokatę generowania ruchu. W 2007 r. spółka miała 19 mln funtów straty, w 2008 r. 1,2 mln funtów zarobku. FlyGlobespan powstał w 2002 r., operował z pięciu brytyjskich portów - głównie z Edynburga i Glasgow. Miał 11 samolotów.

Krzysztof Mrówka

Czytaj również:

Europejski gigant zwolni 15 procent załogi

Kolejny przewoźnik trafiony i zatopiony?

Czarne chmury nad tanimi liniami

Niemcy zwęszyli bezbronną ofiarę

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: upadek | Glasgow | bilety | Biznes
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »