Upadek linii lotniczych

Na londyńskim parkiecie zawieszono w piątek obroty akcjami linii lotniczych Silverjet, których macierzystym lotniskiem jest Luton. Powodem jest to, że linie nie otrzymały obiecanego z początkiem maja wsparcia finansowego od inwestorów arabskich.

Cena akcji spółki spadła w piątek do 25 pensów. W maju 2006 r. papiery spółki zadebiutowały na giełdzie z ceną 1,12 funta. W ocenie analityków jest bardzo mało prawdopodobne, by akcje spółki wróciły do obrotu.

Silverjet od 16 miesięcy obsługuje trasę Londyn - Nowy Jork, a od pół roku trasę Londyn - Dubaj. Maszyny przewoźnika są wyposażone w 100 siedzeń, które po rozłożeniu służą jako łóżka do spania. Linie obsługują tylko pasażerów klasy biznes, a powrotny bilet kosztuje 1 tys. funtów.

Jest to już trzecia, brytyjska linia lotnicza działająca w lukratywnym segmencie obsługi biznesmenów na trasach transatlantyckich, która znalazła się w trudnościach finansowych. W grudniu ub. r. upadłość ogłosiły linie MaxJet, a z końcem kwietnia w ich ślady poszedł inny przewoźnik Eos.

Reklama

Trudności, spowodowane głównie rosnącymi cenami paliwa przeżywają także inne brytyjskie linie lotnicze. Największy przewoźnik British Airways zasygnalizował w ub. tygodniu, że drogie paliwo pochłonie niemal cały jego zysk w obecnym roku obrachunkowym.

Analitycy mają wątpliwości także co do kondycji tanich przewoźników easyJeta i Ryanairu, których akcje straciły na wartości w reakcji na drastyczną zwyżkę cen paliw i ostrzeżeń przed spadkiem zysku.

W ocenie rzeczoznawców koszt paliwa lotniczego spalanego na trasie Londyn - Nowy Jork w obie strony sięga obecnie 44 tys. funtów wobec 28,6 tys. funtów w listopadzie.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: upadek | Londyn | linia lotnicza
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »