PLGROUP (PLG): Zawarcie istotnej umowy ramowej leasingu i usług dodatkowych - raport 11
Raport bieżący nr 11/2019
Podstawa Prawna:
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Zarząd PL Group S.A. z siedzibą w Łodzi (Spółka, Emitenta) informuje, że w dniu dzisiejszym do siedziby Spółki wpłynęła obustronnie podpisana umowa ramowa leasingu i usług dodatkowych z Business Lease Poland Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (Finansujący).
Przedmiotem umowy jest określenie warunków zawierania umów leasingowych i/lub umów serwisowych, zasad używania pojazdów przez Emitenta na podstawie umów leasingowych oraz zakresu i warunki usług dodatkowych świadczonych na rzez Emitenta na podstawie umów serwisowych. Umowa ramowa nie zawiera ograniczeń w odniesieniu do łącznej wartości umów leasingowych i serwisowych możliwych do zawarcia przez Emitenta i Finansującego.
Na podstawie zawartej umowy Finansujący zobowiązał się oddać Emitentowi w używanie przedmiot leasingu na czas określony w zamian za wynagrodzenie określone w warunkach umowy leasingu i umowy serwisowej.
Finansujący będzie zamawiał pojazdy w oparciu o wiążące zamówienia złożone przez Emitenta w formie umowy leasingu.
Miesięczna rata leasingowa będzie każdorazowo ustalana w umowie leasingu w oparciu o dane pojazdu (w tym: marka, typ, model, wybrane akcesoria, przewidywany przebieg roczny i okres obowiązywania umowy, cenę katalogową pojazdu w momencie nabycia i skalkulowaną wartość inwestycyjną pojazdu). Miesięczna opłata serwisowa będzie określana każdorazowo w umowie serwisowej w oparciu o dane dotyczące pojazdu i zakres usług przewidzianych w ramach serwisowania pojazdu.
Umowa ramowa leasingu i usług dodatkowych została zawarta na czas nieokreślony i może zostać wypowiedziana przez którąkolwiek ze stron z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia.
Zawarta umowa jest zgodna z przyjętą i realizowaną strategią rozwoju Spółki, która zakłada rozwój marek własnych i umożliwi sukcesywne zwiększanie pojazdów w segmencie PL RENT w oparciu o finansowanie zewnętrzne oraz przełoży się bezpośrednio na:
- obniżenie kosztów finansowania Spółki,
- zniwelowanie ryzyka utraty wartości pojazdów,
- zniwelowanie ryzyk związanych z kosztami obsługi serwisowej floty.
Zawarcie niniejszej umowy umożliwi redukcję kosztów związanych z bieżącą obsługą posiadanej floty oraz jej etapową redukcję, co pozwoli uwolnić środki zaangażowane bezpośrednio przez Spółkę w finansowanie pojazdów i zwiększy generowane przepływy pieniężne.
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |||||
Data | Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | ||
2019-02-28 | Sebastian Albin | Prezes Zarządu | Sebastian Albin | ||