TORPOL (TOR): Zawarcie umowy podwykonawczej - raport 41

Raport bieżący nr 41/2017

Podstawa Prawna:
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.

Zarząd Spółki informuje, iż w dniu 7 lipca 2017 r. TORPOL S.A. (Spółka, Emitent) zawarł z Bombardier Transportation (ZWUS) POLSKA Sp. z o.o. (Podwykonawca) umowę podwykonawczą na wykonanie części prac w ramach realizacji umowy (Umowa) na wykonanie robót budowlanych w obszarze LCS Konin – odcinek Barłogi – Swarzędz w ramach projektu pn. "Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa –Poznań – pozostałe roboty, odcinek Sochaczew-Swarzędz" (Inwestycja). O zawarciu z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (Inwestor) kontraktu na realizację Inwestycji Spółka informowała w raporcie bieżącym nr 11/2017 r. z dnia 30 marca 2017 r.

Reklama

Przedmiot Umowy obejmuje zaprojektowanie (projekt wykonawczy) oraz wykonanie przez Podwykonawcę robót budowlanych w zakresie branży sterowania ruchem kolejowym.

Za wykonanie Przedmiotu Umowy Spółka zapłaci na rzecz Podwykonawcy wynagrodzenie w wysokości ok. 122,2 mln zł netto. Termin zakończenia robót objętych przedmiotem Umowy ustalono do dnia 30 sierpnia 2020 r., przy czym dla poszczególnych etapów prac w Umowie zostały określone wcześniejsze terminy realizacji. Okres gwarancji jakości i rękojmi za wady wynosi 72 miesiące.

Umowa przewiduje możliwość naliczenia kar umownych m. in. w przypadku nieterminowego wykonania jej przedmiotu, niezabezpieczenia/niewłaściwego zabezpieczenia miejsca wykonywania prac, z tytułu odstąpienia przez Spółkę od Umowy z winy Podwykonawcy, czy też za przekroczenie przyznanego czasu zamknięcia torowego. Łączna suma naliczonych kar umownych nie przekroczy jednak 30 % wynagrodzenia brutto przysługującego Podwykonawcy. Niezależnie od powyższego w przypadku nieterminowej realizacji Umowy z winy Podwykonawcy skutkującej wprowadzeniem nieplanowanych zamknięć torowych, które obciążą Emitenta przez Inwestora, Podwykonawca zobowiązuje się do poniesienia odszkodowań i kosztów wynikających z tytułu nienależytej realizacji rozkładu pociągów.

Zapłata kary umownej nie pozbawia Spółki prawa dochodzenia na zasadach ogólnych odszkodowania przekraczającego wysokość zastrzeżonej kary umownej, jednakże całkowita odpowiedzialność Podwykonawcy jest ograniczona do jego wynagrodzenia brutto.

Pozostałe warunki Umowy, w tym w zakresie jej zabezpieczenia i możliwości odstąpienia od niej lub jej rozwiązania, nie odbiegają od warunków powszechnie stosowanych dla tego typu umów.

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
DataImię i NazwiskoStanowisko/FunkcjaPodpis
2017-07-07Grzegorz GrabowskiPrezes ZarząduGrzegorz Grabowski
2017-07-07Krzysztof MilerWiceprezes Zarządu, Dyrektor ds. ProdukcjiKrzysztof Miler

Emitent
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »