Zysk netto Cyfrowego Polsatu w I kwartale 2011 r.

Zysk netto Cyfrowego Polsatu przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej spadł w I kwartale 2011 roku o ok. 13 proc., do 76,4 mln zł, jednak był powyżej konsensusu rynkowego na poziomie 70,2 mln zł.

Zysk netto Cyfrowego Polsatu przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej spadł w I kwartale 2011 roku o ok. 13 proc., do 76,4 mln zł, jednak był powyżej konsensusu rynkowego na poziomie 70,2 mln zł.

Zysk operacyjny spadł o 11 proc., do 96 mln zł. Średnia prognoz analityków mówiła o 87 mln zł.

EBITDA wzrosła o ok. 1 proc., do 123,6 mln zł, wobec 114,7 mln zł prognozowanych przez rynek. Marża EBITDA wyniosła 30,7 proc. w I kwartale 2011 roku, w porównaniu z 32,9 proc. rok wcześniej.

Przychody z działalności operacyjnej Cyfrowego Polsatu zwiększyły się w I kwartale tego roku o 7,7 proc., do 402,8 mln zł i były wyższe od szacunków rynkowych na poziomie 391,3 mln zł.

Koszty operacyjne spółki wzrosły o 11,4 proc. w okresie pierwszych trzech miesięcy 2011 roku do 286,4 tys. zł

Reklama

Liczba abonentów Cyfrowego Polsatu wzrosła rdr o 7,1 proc. z około 3,2 mln abonentów na 31 marca 2010 r. do około 3,4 mln abonentów na 31 marca 2011 roku. Abonenci pakietu familijnego stanowili 78,6 proc. i 80,5 proc. całej bazy odpowiednio na 31 marca 2011 i 2010 roku.

"Zwiększenie bazy abonentów zawdzięczamy rosnącemu popytowi na usługi DTH na rynku płatnej telewizji w Polsce i korzystnemu stosunkowi jakości do ceny naszych produktów" - napisano w komentarzu do raportu.

Wskaźnik odpływu abonentów wzrósł w I kwartale 2011 r. do 9,6 proc. z 9,1 proc. rok wcześniej, przy czym wskaźnik odpływu abonentów wzrósł zarówno dla pakietu familijnego (o 0,6 pkt. proc.), jak i pakietu mini (o 4,1 pkt. proc.).

"W pierwszym kwartale 2011 roku rozszerzyliśmy nasze programy utrzymaniowe, co przyniosło spadek wskaźnika odpływu abonentów o 0,7 pkt. proc." - podano.

Średni miesięczny przychód na abonenta (ARPU) pakietu familijnego wzrósł o 3,8 proc., z 42 zł w I kw. 2010 r. do 43,6 zł w I kw. 2011 r. Miesięczne ARPU pakietu mini wzrosło rdr o 7,5 proc., z 10,6 zł do 11,4 zł.

"Zmiany spowodowane były przede wszystkim w związku z wprowadzeniem oferty elastycznej, pojawieniem się dodatkowych opłat w wyniku wprowadzenia promocji z drugim dekoderem, a także z rosnącym zainteresowaniem usługą nVoD i poszerzeniem oferty kanałów HD" - podano w komentarzu.

- - - - -

Cyfrowy Polsat spodziewa się stabilizacji marży EBITDA grupy na poziomie 30 proc.

- Cyfrowy Polsat spodziewa się w kolejnych kwartałach stabilizacji marży EBITDA grupy na poziomie 30 proc. - poinformował dziennikarzy prezes Cyfrowego Polsatu Dominik Libicki.

- Oczekujemy wzrostu EBITDA Telewizji Polsat oraz stabilizacji marży EBITDA całej grupy na poziomie 30 proc. w kolejnych kwartałach tego roku - powiedział prezes.

Dodał on, że wzrost zadłużenia powstałego w wyniku transakcji zakupu Telewizji Polsat, wpłynie na koszty finansowe poniżej EBITDA i będzie miał wpływ na wynik netto grupy.

Cyfrowy Polsat podpisał umowę kupna 100 proc. akcji Telewizji Polsat za 3,75 mld zł. W celu zapewnienia finansowania tej transakcji platforma cyfrowa podpisała w połowie grudnia 2010 roku porozumienie z konsorcjum banków polskich i zagranicznych, zgodnie z którym zobowiązały się one udzielić kredytu długoterminowego w wysokości do 1,4 mld zł, kredytu pomostowego o takiej samej wartości oraz 200 mln zł kredytu odnawialnego.

Cyfrowy Polsat postanowił refinansować 1,4 mld zł kredytu pomostowego emisją obligacji. Jego spółka zależna, Cyfrowy Polsat Finance AB z siedzibą w Szwecji, przeprowadzi niepubliczną ofertę stałokuponowych niepodporządkowanych obligacji zabezpieczonych o łącznej wartości nominalnej 350 mln euro, które będą oprocentowane na poziomie 7,125 proc. rocznie. Sprzedaż obligacji ma zostać zakończona w dniu 20 maja br.

Libicki zaprezentował również dane pro forma, jakie w 2010 r. osiągałby Cyfrowy Polsat, gdyby w jego skład wchodziła już TV Polsat. Przychody pro forma wyniosłyby wówczas 2,4 mld zł, EBITDA 717 mln zł, a marża EBITDA 29 proc.

- - - - -

Telewizja Polsat będzie rosnąć w '11 na poziomie rynku reklamy telewizyjnej

Prezes Cyfrowego Polsatu, Dominik Libicki, zakłada, że przychody Telewizji Polsat z tytułu reklamy telewizyjnej będą w tym roku rosły tak jak rynek tej reklamy, czyli na poziomie zbliżonym do 7 proc.

- Oczekujemy, że Telewizja Polsat będzie rosła w tym roku razem z rynkiem reklamy telewizyjnej, na poziomie zbliżonym do 7 proc. - powiedział na konferencji Libicki.

W opublikowanym wcześniej komentarzu do raportu kwartalnego spółka poinformowała, że przewiduje, iż średnioroczna, składana stopa wzrostu rynku reklamy telewizyjnej w Polsce w latach 2010-2012 wyniesie 6,6 proc., dzięki spodziewanej kontynuacji wzrostu PKB.

- Kiedy ogłaszaliśmy zakończenie transakcji kupna Telewizji Polsat, to podaliśmy także nasze prognozy odnośnie rynku reklamy telewizyjnej, które teraz powtórzyliśmy. Po niemal pięciu pierwszych miesiącach tego roku widzimy, że były one trafne. Rynek rozwijał się w tempie jakie zakładaliśmy - powiedział prezes Cyfrowego Polsatu.

- W I kwartale wyniki w tym segmencie były takie jakie były, ponieważ nastąpiło przesunięcie Świąt Wielkanocnych na II kwartał tego roku - dodał.

Po pierwszych trzech miesiącach 2011 r. rynek reklamy telewizyjnej i sponsoringu wzrósł rdr o 1,8 proc. W przypadku Grupy Telewizji Polsat przychody z tego tytułu rosły o 3,6 proc., a ich udział na koniec tego okresu wyniósł 21,6 proc.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Netto | Cyfrowy Polsat | Netta
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »