Fiskus sprawdza, czy restauratorzy wydają paragony
Pracownicy fiskusa odwiedzali w ostatnich dniach warszawskich restauratorów. W ramach akcji edukacyjnej przypominali o konieczności wydawania klientom paragonów fiskalnych i właściwego naliczania podatku VAT.
Rzecznik prasowy Izby Skarbowej w Warszawie Ewa Szkodzińska powiedziała IAR, że niejednokrotnie klienci barów i restauracji dostają jedynie tak zwany paragon kelnerski, który nie oznacza, że przedsiębiorca odprowadził podatek VAT. Dlatego urzędnicy przypomnieli przedsiębiorcom o ich obowiązku rejestrowania na kasie fiskalnej wszystkich transakcji i wydawania paragonu każdemu klientowi.
Pracownicy Izby Skarbowej zwracali też uwagę restauratorów na konieczność stosowania prawidłowych stawek VAT.
Ewa Szkodzińska wyjaśnia, że część restauratorów dzieli opłatę na dwie części i klient osobno płaci za napój i za jego podanie. W ten sposób przedsiębiorca odprowadza niższy podatek, bo sprzedaż napoju jest opodatkowana 23-procentowym VAT-em, a jego podanie 8-procentowym.
Ministerstwo finansów zapowiada, że podobne akcje zostaną zorganizowane w najbliższym czasie w innych dużych miastach.