Fiskus sprawdza, czy restauratorzy wydają paragony

Pracownicy fiskusa odwiedzali w ostatnich dniach warszawskich restauratorów. W ramach akcji edukacyjnej przypominali o konieczności wydawania klientom paragonów fiskalnych i właściwego naliczania podatku VAT.

Rzecznik prasowy Izby Skarbowej w Warszawie Ewa Szkodzińska powiedziała IAR, że niejednokrotnie klienci barów i restauracji dostają jedynie tak zwany paragon kelnerski, który nie oznacza, że przedsiębiorca odprowadził podatek VAT. Dlatego urzędnicy przypomnieli przedsiębiorcom o ich obowiązku rejestrowania na kasie fiskalnej wszystkich transakcji i wydawania paragonu każdemu klientowi.

Pracownicy Izby Skarbowej zwracali też uwagę restauratorów na konieczność stosowania prawidłowych stawek VAT.

Ewa Szkodzińska wyjaśnia, że część restauratorów dzieli opłatę na dwie części i klient osobno płaci za napój i za jego podanie. W ten sposób przedsiębiorca odprowadza niższy podatek, bo sprzedaż napoju jest opodatkowana 23-procentowym VAT-em, a jego podanie 8-procentowym.

Reklama

Ministerstwo finansów zapowiada, że podobne akcje zostaną zorganizowane w najbliższym czasie w innych dużych miastach.

IAR/PAP
Dowiedz się więcej na temat: VAT | kontrola | fiskus
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »