Piękne czy bestie?

Co roku na rynku zabawek pojawiają się nowe propozycje skierowane do młodych konsumentów. Firmy prześcigają się w pomysłach. Zwykle produkty przykuwały uwagę swoim cukierkowym wyglądem, ostatnio jednak da się zauważyć wzrastające zainteresowanie brzydalami. Ugly Dolls zaczynają konkurować z gigantem, takim jak korporacja Mattel.

Ugly Dolls zostały wymyślone w 2002 roku przez niezależnych projektantów - Davida Horvath'a oraz Sun-Min Kim'a. Wtedy nikt nie spodziewał się, że szmaciaki zyskają popularność, a tym bardziej, że będą starały się konkurować z potentatem branży - korporacją Mattel. Jak niegdyś Barbie, tak brzydale w 2006 roku okrzyknięte zostały przez Toy Industry of America "Specialty Toy of the Year". Można domniemywać, że piękno zaczęło ustępować miejsca brzydocie, ale czy tak jest w rzeczywistości?

Wszystko wskazuje na to, że jednak nie do końca. Wyniki sprzedażowe firmy Mattel za rok 2007 wskazują, że popyt na Barbie wzrósł o 17 procent. Mattel, czując jednak na plecach oddech konkurencji, stawia na poszerzanie asortymentu o nowe brandy. Chcąc nadal utrzymać pozycję lidera podejmuje kroki zmierzające do toczenia na szeroką skalę batalii z rywalem.

Reklama

Oprócz podstawowego produktu, jakim jest sama lalka, w pakiecie propozycji można znaleźć choćby filmy wydane w formacie DVD - Direct-to-Home Entertaiment Movies, które są numerem 1 na liście Top Kid Video Chats. Można do tego dorzucić stronę internetową Everythinggirl.com/home/home.aspx, gdzie dziewczynki w przedziale wiekowym od 9 do 15 roku życia znajdą interaktywne gry z udziałem zabawki wszechczasów. Jakby tego było mało w ubiegłym roku Mattel podpisała kontrakt z firmą kosmetyczną M.A.C, gdzie Barbara była twarzą kampanii Barbie Loves M.A.C Collection. Obie firmy nigdy wcześniej nie miały podobnej akcji wizerunkowej.

Zarówno Mattel, jak i M.A.C umocniły dzięki temu swoje pozycje w reprezentowanych przez siebie branżach. Aby zatrzymać przy sobie wymagającego klienta oraz pozyskać nowych, o współpracę z gigantem poproszony został dom mody Versace oraz Givenchy. Znani projektanci ubrali lalkę w unikalne stroje. Mimo że Mattel przez 63 lata zdobył zaufanie milionów klientów na całym świecie stale ulepsza swój produkt. W 2007 roku Buenos Aires korporacja otworzyła pierwszy Barbie Store. Kolorystyka oczywiście utrzymana jest w odcieniach różu, a wnętrze przypomina ogromny salon piękności w połączeniu z domem mody. Jak twierdzi Tito Loizeau jeden z właścicieli sklepu: - W tym miejscu dzieci czują się jak dorośli natomiast matki wracają wspomnieniami do dzieciństwa.

Na 2008 rok zaplanowano powstanie kolejnego ze sklepów - tym razem w Shanghaju. Mimo że konkurencja nie śpi, o czym świadczą ostatnie próby zdetronizowania Barbie przez szpeciaki, to 49-letnia piękność ma się świetnie. Jak podaje szefostwo firmy, Mattel swój sukces zawdzięcza perspektywicznym, a nie doraźnym działaniom. Korporacja po prostu jest wierna maksymie: To be the world's premier toy brands - today and tomorrow.

(K. Pakuła)

Brief.pl
Dowiedz się więcej na temat: korporacja | barbie | firmy | mattel
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »