Zwietrzyli złoty interes w komórkach Polaków
Polacy wydają nawet 1 mld zł rocznie na dodatkowo płatne SMS-y. Biorą udział w konkursach, loteriach, głosują na ulubieńców startujących w rozrywkowym show, pisze "Dziennik Gazeta Prawna".
W wymyślaniu SMS-owych sond i konkursów prześcigają się nie tylko telewizyjni czy radiowi giganci, ale i tysiące polskich firm, wietrząc w tym złoty interes. Na tzw. SMS-y Premium, kosztujące od 60 groszy do nawet 30 zł, wydajemy krocie. To biznes lepszy niż na jednorękich bandytach, mówią nieoficjalnie pracownicy firm organizujących SMS-owe loterie.
W zeszłym roku przeciętny Polak wysłał ok. tysiąca SMS-ów. Łącznie dało to 45 mld wiadomości SMS. Nie wiadomo ile z nich to Premium. Takie dane mają tylko operatorzy i nie chcą się nimi chwalić. Ale na rynku wciąż krążą opowieści o rekordzistach, którzy w wyścigu po mercedesa, bmw czy apartament w stolicy nabijali telefoniczne rachunki nawet do 40 tys. zł.