AB S.A przebija zeszłoroczne wyniki

AB S.A. - jeden z największych dystrybutorów IT i elektroniki użytkowej w Europie Środkowo-Wschodniej - w I kwartale 2011 r. (dla AB jest to III kwartał roku obrotowego) wygenerowała 7,56 mln zł skonsolidowanego zysku netto przy 853,44 mln zł obrotów.

AB S.A. - jeden z największych dystrybutorów IT i elektroniki użytkowej w Europie Środkowo-Wschodniej - w I kwartale 2011 r. (dla AB jest to III kwartał roku obrotowego) wygenerowała 7,56 mln zł skonsolidowanego zysku netto przy 853,44 mln zł obrotów.

W porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego zysk netto wzrósł o 28%, zaś przychody o 30%. Charakterystyczna dla pierwszego kwartału 2011 roku była wysoka efektywność działań prowadzonych przez dział Enterprise Business Group. Zespół odpowiedzialny za sprzedaż zaawansowanych rozwiązań informatycznych i obsługę przetargów wspólnie z partnerami, odnotował 131% dynamikę sprzedaży do integratorów, 147% dla produktów serwerowych i 109% dla komputerów osobistych. Pierwszy kwartał 2011 r. to kolejny okres, w którym dział EBG generuje wzrosty, stąd decyzja o stworzeniu podobnego działu na rynku czeskim.

Reklama

"W naszej grupie kapitałowej przez cały czas uczymy się od siebie, przenosząc najlepsze praktyki na lokalny grunt. Dział EBG jest przykładem wyjątkowo udanej inicjatywy w Polsce, którą chcemy zaadaptować na rynku czeskim, biorąc oczywiście pod uwagę jego charakterystykę i odmienności. Jestem przekonany, że doświadczenie wyniesione z Polski, poparte solidnymi wzrostami kwartał po kwartale, przełoży się na sukces w naszej spółce zależnej" - powiedział Andrzej Przybyło, Prezes Zarządu AB S.A.

Patrząc na trzy kwartały roku finansowego 2010/2011 narastająco, wrocławski dystrybutor osiągnął zysk netto na poziomie 43,39 mln zł, przebijając tym samym wynik wygenerowany w całym poprzednim roku obrotowym o ponad 23%. Jak podkreśla Andrzej Przybyło, tak wysoki wynik osiągnięty w nadal niesprzyjających warunkach na rynku IT to przede wszystkim zasługa sprawności operacyjnej, kontroli kosztów, a także optymalizacji procesów zarządczych wewnątrz całej grupy kapitałowej: "Nie bylibyśmy w stanie osiągać tak wyraźnych wzrostów, gdyby nie ciężka praca u podstaw i koncentracja na naszym podstawowym biznesie. Rynek jest nadal wymagający i trzeba wykorzystywać każdą szansę do generowania dobrego wyniku".

Aby lepiej wykorzystać potencjał tkwiący we wszystkich spółkach należących do Grupy, AB rozpoczęła pracę nad integracją systemu informatycznego wspomagającego zarządzanie przedsiębiorstwem w jedną spójną platformę. W połowie 2010 roku AB zakończyła wdrożenie systemu ERP i uruchomiła platformę Business Intelligence w spółce dominującej. Jednym z pozytywnych efektów wdrożenia w sferze operacyjnej jest skrócenie czasu uzyskiwania raportów i informacji zarządczych w poszczególnych grupach sprawozdawczych o 50-70%.

"Szybkość i jakość pozyskiwanych informacji przekłada się znacząco na wzrost naszego biznesu. Dzięki wykorzystaniu nowego systemu jesteśmy w stanie zwiększać udziały rynkowe w wybranych grupach produktowych, a tym samym generować większe obroty" - dodaje Prezes AB S.A.

Równolegle, spółka rozpoczyna inwestycję w nowe centrum logistyczne, które do 2015 roku powstanie w Magnicach (gmina Kobierzyce) na 14,8 ha działce - kilkaset metrów od wyjazdu na obwodnicę Wrocławia. Inwestycja ta to odpowiedź spółki na dynamiczny rozwój w ostatnich latach, mierzony wzrostem przychodów i udziału rynkowego.

Na planowaną inwestycję spółce została przyznana dotacja w wysokości 30% kosztów kwalifikowanych z programu "Innowacyjna Gospodarka". Inwestycja ma charakter skalowalny - jej realizacja może odbywać się etapowo, w zależności od potrzeb i sytuacji rynkowej. Nowe centrum pozwoli w pełni zabezpieczyć przyszłe potrzeby spółki i obsłużyć długoterminowy rozwój całej Grupy.

INTERIA.PL/materiały prasowe
Dowiedz się więcej na temat: Netto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »