BLIK: Płatności telefonem biją rekordy

Polacy odkrywają zalety płatności telefonem, zwłaszcza za zakupy w internecie. W czwartym kwartale ubiegłego roku wykonano prawie 2,3 miliona płatności w e-sklepach.

Już na początku lutego, w wywiadzie dla Interii prezes PSP Grzegorz Długosz mówił, że kampania reklamowa BLIK, która wystartowała na początku grudnia 2016 roku, przynosi bardzo dobre efekty i ze wstępnych danych wynikało w wówczas, że tylko w samym grudniu klienci wykonali rekordową liczbę ponad 1,8 milionów transakcji, co daje około jedną piątą wszystkich ubiegłorocznych operacji.

Najnowsze, szczegółowe dane za czwarty kwartał to potwierdzają. Z danych przesłanych przez spółkę PSP czyli operatora BLIK, wynika że w czwartym kwartale klienci wykonali prawie 4 miliony transakcji.

Reklama

Najbardziej spektakularny wzrost dotyczył płatności wykonywanych w internecie. Według przesłanych danych przez PSP, było ich aż 2,3 miliona czyli ponad dwa razy więcej niż rok wcześniej.

- Jesteśmy zadowoleni ze spektakularnego, ponad 140-procentowego wzrostu transakcji BLIKIEM w e-commerce w czwartym kwartale ubiegłego roku. Nasi użytkownicy potwierdzili w ten sposób czołowe zalety BLIKA jako metody płatności: jego szybkość, wygodę i prostotę, zwłaszcza w internecie. Od początku istnienia naszego systemu pracujemy nad tym, żeby BLIK był płatnością pierwszego wyboru w e-commerce i jesteśmy przekonani, że tak pozytywny trend się utrzyma - mówi Dariusz Mazurkiewicz, wiceprezes Polskiego Standardu Płatności.

Coraz większą popularnością cieszą się też płatności P2P czyli przelewów bankowych na numer telefonu, choć nie wszystkie banki, które mają BLIK, już udostępniły taką opcję swoim klientom. Mogą z niej korzystać klienci: Millennium, ING Banku Śląskiego, Banku Zachodniego WBK, mBanku oraz PKO Banku Polskiego.

Takich płatności w czwartym kwartale było 285 tys. Polegają na tym, że do przelewu potrzeby jest tylko numer telefonu odbiorcy, a znajomość numeru konta nie jest potrzebna. Co ważne w tej usłudze, pieniądze na docelowy rachunek trafią w ciągu kilku sekund, bo są przesyłane przez system płatności natychmiastowych ExpressElixir. Bardzo popularne są także wypłaty BLIKiem z bankomatów (w ostatnich trzech miesiącach ubiegłego roku było ponad 1 miliona takich transakcji).

Przy nowych cennikach banków, warto sprawdzić czy nie są one również bardziej korzystne. Taka sytuacja jest np. w mBanku, który wprowadził niedawno prowizje za wypłaty kartą z bankomatów ( tylko w przypadku kwot poniżej 100 zł), ale korzystając z BLIK wciąż są one darmowe.

Z BLIK korzysta już 3,5 miliona użytkowników. Można się spodziewać, że w kolejnych kwartałach popularność BLIK będzie rosła. Po zakończonej niedawno dużej kampanii reklamowej BLIK w mediach, wciąż prowadzone są promocje - najnowsza razem z serwisem Allegro.

Monika Krześniak-Sajewicz

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: BLIK | płatności
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »