Interbrand: Apple bezkonkurencyjnym liderem

Z raportu Interbrand wynika, że kolejny rok z rzędu na pierwszym miejscu najbardziej wartościowych marek na świecie utrzymuje się Apple. Wartość marki wzrosła o 43 proc. do 170,3 mld dolarów.

Pierwszą piątkę otwierają marki amerykański. Zaraz za spółką Apple plasuje się Google o wartości 120,3 mld dolarów, którego wartość wzrosła o 12 proc., a następnie: Coca Cola (78,4 mld dol., spadek o 4 proc.), Microsoft (67,67 mld dol., wzrost o 11 proc.) i IBM (65,1 mld dol., spadek o 10 proc.).

W rankingu znalazły się także tak popularne marki jak McDonalds (9. pozycja), BMW (11. pozycja), Zara (30. pozycja), Audi, Nissan czy Adidas.

Warto zwrócić uwagę także na nowe marki, które znalazły się w tegorocznym zestawieniu. Jest to Lego (82. pozycja), PayPal (97. pozycja), Mini (98. Pozycja), Moët & Chandon i Lenovo.

Reklama

W tej edycji, 100 najwartościowszych marek zwiększyło swoją ogólną wartość o 7 proc. rok do roku do 1,7 bln USD. Interbrand szacuje wartość marki na podstawie finansowych wyników firmy, jej wpływu na zakupowe decyzje konsumentów i siły lojalności klientów w odniesieniu do rywali. Dodatkowo, marki brane pod uwagę muszą generować przynajmniej 30 proc. swoich przychodów na rynkach zagranicznych. (PAP)

Źródło: Raport Interbrand 2015 r.

Bartosz Bednarz

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: marki | Marek | Apple
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »