W święta stawiamy na odpoczynek

Święta Bożego Narodzenia to dla większości Polaków czas odpoczynku i spotkań z rodziną oraz przyjaciółmi. Moment, kiedy wspólnie z najbliższymi można złapać trochę dystansu do codziennych obowiązków, wyłączyć laptop, telefon służbowy i naładować własne baterie. Na to stawia również kadra zarządzająca firm w Polsce.

- W trakcie roku często podróżuję, więc święta chętnie spędzam z bliskimi w Warszawie. Staram się również znaleźć chwilę dla siebie. Dobra książka i kominek sprzyjają chwilom refleksji nad tym, co wydarzyło się podczas ubiegłych kilku miesięcy - mówi Arkadiusz Rudzki, dyrektor zarządzający Skanska Property Poland.

Święta Bożego Narodzenia ze względu na swoją wyjątkową atmosferę to najbardziej lubiane przez Polaków święto. Według badań TNS Polska aż 65 proc. z nas spędza ten czas w domu, a 40 proc. traktuje okres świąteczny, jako dobry moment na wzięcie wolnego i odpoczynek. Menedżerowie i dyrektorzy największych firm w Polsce nie są tu wyjątkiem. Żyjący w ciągłym biegu, z laptopem i telefonem przy uchu cieszą się na chwilę relaksu w gronie bliskich osób.

Reklama

- W trakcie roku często podróżuję, więc święta chętnie spędzam z bliskimi w Warszawie. Staram się również znaleźć chwilę dla siebie. Dobra książka i kominek sprzyjają chwilom refleksji nad tym, co wydarzyło się podczas ubiegłych kilku miesięcy. W wolnej chwili oddaję się również mojej pasji - gotowaniu. Tym bardziej, że święta spędzamy z rodziną u rodziców bądź teściów, więc jak przyjeżdżamy to większość potraw jest już przygotowanych - komentuje Arkadiusz Rudzki, dyrektor zarządzający Skanska Property Poland.

W tym czasie zdecydowana większość z nas stawia na tradycję. Opłatek, choinka, dodatkowe nakrycie przy stole - średnio aż 90 proc. Polaków kultywuje bożonarodzeniowe zwyczaje.

- W tym roku gościmy z żoną w Warszawie wszystkich naszych najbliższych, w sumie kilkanaście osób. Bardzo ważnym elementem Bożego Narodzenia jest dla nas tradycja, czyli wspólne śpiewanie kolęd oraz pasterka. Dlatego z trudem mogę sobie wyobrazić ten czas spędzony z dala od rodzinnego domu i świątecznych rytuałów - mówi Jakub Bejnarowicz, Szef CIMA w Europie Środkowo-Wschodniej.

Czy jednak może nas coś skłonić do zrezygnowania z pewnych elementów tradycji? Joanna Nowocień, Marketing Communications Manager w Capgemini Polska od kilku lat nie ubiera choinki. Dom dekoruje bombkami, jemiołą i gwiazdami betlejemskimi. W tym roku najprawdopodobniej zrezygnuje z ozdób. Od niedawna ma bowiem nowego domownika - kota. Wciąż jednak kultywuje obdarowywanie się prezentami, które dla większości stanowią już wigilijny symbol.

- W tym roku moi przyjaciele otrzymają "Ziomkowe Kapcie", czyli kapcie z włóczki - tradycyjne, robione na drutach. Ciekawa jestem ich reakcji. Wykonała je dzielna kobieta, która zbiera w ten sposób pieniądze na rehabilitację dla swojego syna - mówi Joanna Nowocień.

Wspieranie akcji charytatywnych na stałe wpisało się już chyba w polską tradycję, nie tylko bożonarodzeniową. Według badań CBOS "Dobroczynność w Polsce" w roku 2015 aż 78 proc. Polaków zaangażowało się w pomoc osobom potrzebującym. Możliwości wsparcia mnożą się zwłaszcza w okresie przedświątecznym.

- Co roku uczestniczę w Szlachetnej Paczce oraz robię zakupy dla potrzebujących, dla których organizujemy zbiórkę w Infosys. W tym roku są to czekoladki dla seniorów, które gromadzimy razem z podopiecznymi naszego przedszkola przyzakładowego oraz kosmetyki i pampersy dla Ośrodka Preadopcyjnego Tuli Luli - mówi Marzena Kardas, Manger w Infosys Poland.

Zbiórkę darów przeprowadza Diversity & Inclusion Team, którego zadaniem jest integracja wszystkich pracowników oraz rozwijanie idei różnorodności w Infosys i poza nią. Zespół odwiedza również dzieci, wręczając prezenty od "międzynarodowych świętych Mikołajów". Z kolei pracownicy Skanska Property Poland co roku organizują w firmie loterię, z której pieniądze przeznaczane są na pomoc dla osób potrzebujących z ekipy Skanska. To wewnętrzna inicjatywa, która zawsze spotyka się z bardzo dużym poparciem wśród pracowników. Arkadiusz Rudzki, dyrektor zarządzający spółki również wspiera tego typu działania. W tym roku, wraz z rodziną wspomógł hospicjum dziecięce. Ci, którzy nie zdążą pomyśleć o wsparciu akcji charytatywnych jeszcze przed świętami, z chęcią biorą czynny udział w styczniowej Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy. Niezmiernie cieszy fakt, że coraz częściej myślimy o tym, aby Święta Bożego Narodzenia były wyjątkowe dla wszystkich, nie tylko dla naszych najbliższych.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »