Handel online – sposób na zarobek w młodym wieku

Handel w sieci może być sposobem na satysfakcjonującą i dochodową działalność. Na takie rozwiązanie coraz częściej decydują się młode osoby, które cenią sobie niezależność oraz szerokie spektrum możliwości, jakie daje im branża e-commerce. Jak rozpocząć zarobek online?

Sprzedaż przez internet - własny biznes w młodym wieku

Prowadzenie własnego biznesu może nieść za sobą szereg korzyści. W praktyce oznacza to m.in. możliwość samodzielnego regulowania swoich godzin pracy czy podejmowania kluczowych dla działalności decyzji, a w niektórych przypadkach - wykonywanie obowiązków zawodowych z praktycznie dowolnego miejsca w kraju i za granicą.

Ostatnia kwestia dotyczy przede wszystkim zarobku online. Na taką formę prowadzenia biznesu decyduje się wielu młodych ludzi. Część z nich stawia na handel elektroniczny, który pozwala im uzyskać sporą niezależność oraz daje mnóstwo możliwości rozwoju.

Jak uruchomić własny sklep internetowy?

Niektóre osoby postrzegają branżę e-commerce jako skomplikowaną oraz wymagającą. W wielu aspektach bez wątpienia właśnie taki jest ten sektor. Handel online, który ma przynosić dochody, nie obejdzie się przecież bez dużego zaangażowania i mierzenia się z liczną konkurencją. Konieczne jest także nieustanne dostosowywanie się do zmian na rynku oraz odpowiednia promocja swojej oferty.

Z drugiej strony samo rozpoczęcie działalności w sieci jest obecnie stosunkowo prostym i szybki procesem, który wcale nie wymaga dysponowania wysokim kapitałem. Co więcej, młode osoby doskonale odnajdują się w przestrzeni internetu i stanowi on dla nich pewnego rodzaju środowisko naturalne. Warto więc to wykorzystać. Jak zarabiać w młodym wieku oraz rozpocząć sprzedaż online?

Asortyment sklepu i potencjalni klienci

Oczywiście do prowadzenia własnego biznesu niezbędne jest odpowiednie przygotowanie. Wszystko zaczyna się od pomysłu. Najlepiej, jeśli bazuje on na zainteresowaniach danej osoby, a jednocześnie jest odpowiedzią na zapotrzebowanie określonej grupy konsumentów. Takie połączenie pozwoli uczynić z działalności zarobkowej przyjemność i przestrzeń do samorozwoju oraz przynieść młodemu przedsiębiorcy korzyści ekonomiczne.

Startując z biznesem, należy więc określić i scharakteryzować kategorię odbiorców swojej oferty. Warto uwzględnić m.in. ich potrzeby, wymagania, styl życia oraz możliwości finansowe. Dzięki temu potencjalny właściciel e-sklepu dowie się, czy ma szansę na sprzedaż danego asortymentu i czy będzie to dla niego opłacalne.

Ponadto pozwoli mu to na późniejsze dostosowanie kanałów i formy przekazu marketingowego, czyli na komunikowanie w taki sposób, aby docierać do właściwej grupy odbiorców.

Model logistyczny

Sprzedaż online może opierać się na zastosowaniu jednego z kilku modeli logistycznych. Wśród nich najczęściej wymienia się magazyn, fulfillment oraz dropshipping. Pierwszy z nich wiążę się z koniecznością dysponowania własną przestrzenią magazynową (lub jej wynajmem), co generuje wysokie koszty.

Druga opcja opiera się na outsourcingu logistyki. Oznacza to, że za takie kwestie jak magazynowanie, pakowanie czy wysyłkę produktów znajdujących się w asortymencie sklepu odpowiedzialna jest zewnętrzna firma (oczywiście odpłatnie).

Z kolei dropshipping polega na sprzedaży artykułów, które są wysyłane do klientów bezpośrednio przez dystrybutora (np. producenta czy hurtownika). Dzięki temu właściciel sklepu internetowego może ograniczyć szereg kosztów i rozpocząć sprzedaż online z minimum wkładu własnego.

Co więcej, zakup towaru do e-sklepu przebiega jedynie wtedy, gdy klient zamówi go za pośrednictwem strony internetowej. Dropshipping jest więc nie tylko sposobem na uniknięcie odpowiedzialności za kompletowanie, pakowanie czy wysyłkę zamówienia, ale przede wszystkim na rozpoczęcie biznesu bez konieczności zakupu i magazynowania towaru.

Z tego względu właśnie tę opcję najczęściej wybierają początkujący sprzedawcy, którzy chcą przetestować swój pomysł na działalność online, minimalizując związane z tym ryzyko.

Platforma e-commerce

Na rynku dostępny jest szereg rozwiązań pozwalających na wkroczenie do branży e-commerce i dotarcie z ofertą do potencjalnych klientów. Wśród nich wymienia się m.in. platformy dedykowane, które pozwalają na zastosowanie najbardziej zaawansowanych rozwiązań oraz precyzyjne dostosowanie strony sklepu do wymagań sprzedawcy. Ich wdrożenie jest jednak czasochłonne i kosztowne.

Osoby, którym zależy na czasie (i ograniczeniu kosztów) mogą zdecydować się na oprogramowania Open Source albo SaaS. Przykładem drugiego modelu jest Sky-Shop. Platforma abonamentowa umożliwia praktycznie natychmiastowe uruchomienie sklepu oraz sprawne dostosowanie jego wyglądu.

Ponadto skorzystanie z usługi daje dostęp m.in. do bramki płatniczej (również w przypadku prowadzenia sklepu w ramach działalności nierejestrowanej) oraz pozwala na integrację ze stronami typu marketplace i z hurtowniami działającymi poprzez model dropshipping.

Platforma jest bardzo intuicyjna i prosta w obsłudze. Co więcej, w ramach abonamentu sprzedawca może korzystać z nielimitowanego wsparcia technicznego. Dzięki temu młody przedsiębiorca ma szansę błyskawicznie wkroczyć na rynek oraz rozwijać swój plan nawet wówczas, gdy nie dysponuje dużą ilością środków na start i nie ma doświadczenia w obsłudze platform e-commerce.

Sprzedaż przez internet a kwestie prawne i formalności

Sklep internetowy może funkcjonować w ramach różnych form prawnych. Sprzedawcy w zależności od skali prowadzonego biznesu decydują się m.in. na jednoosobową działalność gospodarczą lub spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością.

Warto dodać, że obecnie da się prowadzić sklep online bez zakładania firmy. Sprzedaż nieewidencjonowana wiąże się jednak z pewnymi ograniczeniami i warunkami - przykładowo wynikające z niej przychody nie mogą przekraczać 75% minimalnego wynagrodzenia za pracę.

Oprócz tego obligatoryjnymi elementami handlu online są m.in. sporządzenie i udostępnienie konsumentom regulaminu sklepu oraz przestrzeganie przepisów wynikających z RODO.

Własny e-sklep, stworzony na podstawie pomysłu odpowiadającego na potrzeby rynku może być szansą na urzeczywistnienie planów i marzeń młodych osób oraz przynosić im satysfakcjonujące przychody.

Należy pamiętać o tym, że handel elektroniczny to nie tylko dysponowanie platformą, ale i odpowiednia komunikacja oraz działania marketingowe, które pozwolą wyróżnić się na tle konkurencji i dotrzeć do swojej grupy docelowej.


Artykuł sponsorowany

materiały promocyjne
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »