Loteria promocyjna: sekret wzrostu sprzedaży w branży FMCG!

Branża FMCG, czyli branża produktów szybko zbywalnych, na co dzień musi bardzo intensywnie walczyć o klienta. To produkty kupowane spontanicznie, często w biegu już przy kasie - w takich przypadkach trudno o lojalność konsumentów. Ale można ją budować, na przykład wykorzystując do tego loterię.

Jak loteria wpływa na rozpoznawanie marki?

Badania pokazują, że aż 72% Polaków jest zdania, że udział w loteriach lub konkursach znacząco wspiera zapamiętywanie produktów oraz marek. Dzięki interakcji z brandem w ramach takich aktywności, uczestnicy częściej kojarzą promowane produkty, co może wpływać na ich późniejsze decyzje zakupowe. To bardzo wysoki wynik. Z czego wynika? Uczestnictwo w loterii sprawia, że konsument kilkukrotnie ma kontakt z marką. Najpierw kupując produkt, potem wypełniając zgłoszenie do loterii, odbierając maila z potwierdzeniem czy, w idealnej sytuacji, otrzymując nagrodę. Każdy z tych momentów to ekspozycja na markę promowaną w loterii. Im więcej takich "spotkań", tym większe prawdopodobieństwo, że produkt zostanie zapamiętany. A co za tym idzie - z chęcią wybrany następnym razem.

Jak loteria wpływa na wzrost sprzedaży?

Aż 66% badanych przyznaje, że chętniej decyduje się na zakup produktów, które są objęte promocją. Dla wielu osób zniżka stanowi kluczowy czynnik, który wpływa na ich decyzje podczas zakupów. Z takim wynikiem trudno dyskutować - jasno z niego wynika, że jeśli konsument będzie miał do wyboru dwa podobne produkty, sięgnie po ten, którego zakup da mu szansę na wygraną. Między innymi dlatego warto zadbać, żeby informacja o loterii znajdowała się od razu przy półce lub na opakowaniu - wtedy konsument podejmuje decyzję świadomie, ma dodatkową motywację do kupna właśnie tego produktu.

Dobrze komunikowana loteria ma szansę dotrzeć do zupełnie nowych konsumentów i skłonić do wypróbowania produktu. W przypadku FMCG jest to bardziej prawdopodobne ze względu na niską cenę towaru - loteria może być argumentem decydującym.

Dodatkowo do ponownego zakupu skłania również mechanizm nagród natychmiastowych, często wykorzystywany w loteriach. W tej mechanice uczestnik loterii od razu wie, czy wygrał. Wygrana budzi pozytywne emocje i zachęca do ponownego udziału, a co za tym idzie również do kolejnego zakupu. 

Jak zorganizować loterię i wesprzeć sprzedaż?

Loteria jest grą hazardową i jej organizacja wiąże się z formalnościami, o które trzeba zadbać odpowiednio wcześniej. Konieczne jest uzyskanie zezwolenia od Izby Administracji Skarbowej oraz zabezpieczenie wartości nagród za pomocą gwarancji bankowej. Najskuteczniej zadziała loteria dopasowana do konsumenta danej branży, w tym przypadku FMCG. Należy wybrać najbardziej pożądane nagrody, maksymalnie uprościć zasady i dobrać do tego odpowiednią komunikację. Warto poradzić się ekspertów - Agencja Smolar na rynku jest od ponad 25 lat, a pierwszą loterię zorganizowała w 2002 r. Pracownicy agencji zdobywaną przez lata wiedzą chętnie dzielą się ze swoimi klientami tak, aby wspólnie organizowana loteria przyniosła najlepsze możliwe rezultaty - wzrost sprzedaży i świadomości marki.

Zapraszamy do współpracy.

*Raport "Nagrodomania, czyli promowanie przez nagradzanie" wykonane na zlecenie Pluxee Polska przez IRCenter w sierpniu 2023 roku.

artykuł sponsorowany
materiały promocyjne
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »