Na czym polega dropshipping i co sprzedawać?

Dropshipping to jeden ze sposobów wejścia do branży e-commerce. Handel online daje ogromny potencjał rozwoju na współczesnym rynku. Warto wiedzieć, jak rozpocząć sprzedaż produktów bez ponoszenia dużych inwestycji i co można dystrybuować. Oto tajniki nowoczesnego modelu sprzedażowego!

Co to jest dropshipping?

Dropshipping to sposób działania w e-commerce, w ramach którego sprzedawca nie przechowuje produktów w swoim magazynie, nie zajmuje się ich wysyłką ani nie produkuje ich samodzielnie. Zamiast tego pełni funkcję pośrednika pomiędzy klientem a hurtownikami. Kiedy ktoś składa zamówienie w sklepie online, właściciel witryny przekazuje je producentowi, a ten zajmuje się pakowaniem i wysyłką. W tym modelu biznesowym zarabia się na różnicy między ceną zbytu towaru a kosztem jego zakupu u dostawcy.

Taka forma sprzedaży jest dostępna zarówno na własnej stronie internetowej, jak i w ramach serwisów marketplace (np. Allegro). Sprzedawca może samodzielnie uruchomić witrynę i budować wizerunek marki lub skorzystać z gotowych platform, gdzie baza potencjalnych klientów jest większa już na starcie. W drugim przypadku trudniej jednak kreować obraz firmy bazujący np. na określonych wartościach.

Ze względu na formę działalności sklep można prowadzić z dowolnego miejsca na świecie, ale obowiązkowo z dostępem do internetu. Sprzedawca nie musi magazynować towarów, a wszelkie procesy logistyczne spadają na hurtowników. Właściciel marki powinien jednak dbać o to, by docierać do jak największej liczby klientów, ponieważ od konwersji zależy to, ile zarobi. Jeśli jego dochody miesięczne przekraczają 75% minimalnej płacy krajowej brutto, konieczne okazuje się założenie działalności gospodarczej.

Jak rozpocząć sprzedaż w dropshippingu?

Aby zacząć sprzedawać w tym modelu biznesowym, trzeba wiedzieć, skąd czerpać informacje o hurtownikach i jak implementować ich towary do swojego sklepu lub na platformę marketplace. W Polsce funkcjonuje niezwykle pomocna platforma, która oferuje wszelką pomoc dla sprzedawców w dropshippingu - Sky-Shop. Na tym serwisie widnieje zarówno baza hurtowników, jak i narzędzia do łączenia systemów magazynowych ze sprzedażowymi.

Sky-Shop proponuje długą listę producentów z przeróżnych kategorii produktowych. Każdy sprzedawca znajdzie artykuły niezbędne do realizacji własnych strategii handlowych. Na stronie widnieją jasne instruktaże dotyczące łączenia systemów hurtowników ze sklepowymi, co stanowi jedynie początek listy pomocnych automatyzacji oferowanych przez platformę.

Dzięki Sky-Shop można implementować produkty do swojego sklepu wraz z cenami, opisami i wszelkimi niezbędnymi danymi. Pozwala to na szybkie uruchomienie sprzedaży nawet bez konieczności tworzenia wcześniej własnych charakterystyk towarów. Pomocną automatyzacją jest także opcja natychmiastowego kończenia aukcji, kiedy towar zniknie ze stanów magazynowych. Sprzedawca nie musi się martwić, że konsumenci zamówią rzeczy, których wysyłkę trzeba będzie anulować.

Sky-Shop pozwala przeprowadzać automatyczne aktualizacje w e-sklepie. Dzięki temu wszystkie stany magazynowe czy ceny będą same dostosowywać się do aktualnych danych po stronie hurtownika. Można też ustawić funkcję powiadamiania klientów o kolejnych statusach ich przesyłek, co znacznie poprawia komunikację między marką a odbiorcami. A to tylko część oferowanych przez serwis udogodnień dla sprzedawców.

Kiedy chce się rozpocząć sprzedaż w ramach dropshippingu, należy najpierw zdecydować się na jej konkretny sposób. Przy wyborze własnej strony internetowej konieczne będzie podjęcie współpracy z programistą lub znalezienie gotowych platform w ramach abonamentu. Następnie trzeba skompletować asortyment, nawiązując współprace z jednym lub wieloma hurtownikami.

Warto dokładnie przeanalizować rynek, czyli panujące aktualnie trendy sprzedażowe oraz oferty konkurencji. W ten sposób łatwiej będzie skonstruować asortyment dopasowany do bieżących potrzeb konsumentów, a to zwiększy szanse na satysfakcjonującą konwersję. To bardzo ważne w modelu, w którym zarabia się wyłącznie na marży nałożonej na towary od hurtowników.

Dzięki Sky-Shop można rozpocząć biznes w zaledwie kilka godzin. Firmę również uruchamia się dziś bez wychodzenia z domu, więc wejście do e-commerce da się przeprowadzić w pełni zdalnie. Na stronie znajduje się sporo artykułów poradnikowych, z których warto korzystać na każdym etapie prowadzenia przedsiębiorstwa. Treści dotyczą m.in. kanałów sprzedaży czy zarządzania e-sklepami.

Dropshipping - plusy i minusy

Jedną z kluczowych zalet dropshippingu stanowi brak konieczności dużych inwestycji początkowych. Biznes można uruchomić bez wynajmowania magazynu, rozpoczynania własnej produkcji towarów czy zatrudniania pracowników. To sprawia, że bariera wejścia do branży jest niska, a handel staje się bardziej dostępny dla początkujących przedsiębiorców.

Sprzedawca nie ponosi ryzyka, dołączając konkretne towary do swojej oferty. Płaci za nie dopiero wtedy, kiedy zamówią je klienci. Dzięki temu zyskuje łatwość w skalowaniu biznesu i dopasowywaniu asortymentu do bieżących i często zmieniających się trendów rynkowych. Nie musi martwić się nadmiernymi stanami magazynowymi czy niedoborami produkcyjnymi.

Minusem dropshippingu jest to, że sprzedawca może wybierać wyłącznie spośród towarów hurtowników. Nie da się samodzielnie kontrolować procesu produkcji czy wpływać na jakość produktów. Wymaga to zatem solidnego researchu na temat producentów, by oferować swoim klientom tylko najlepsze artykuły.

Co można sprzedawać w ramach dropshippingu?

W ramach dropshippingu można sprzedawać towary z przeróżnych kategorii. Wśród tych dostępnych na Sky-Shop znajdują się, m.in.:

  • biżuteria i zegarki;
  • dom i ogród;
  • gadżety i gry;
  • meble;
  • odzież i obuwie;
  • spożywcze;
  • zabawki i artykuły dziecięce;
  • zoologia.

Dropshipping to model biznesowy o niskim progu wejścia i ryzyka, który daje szerokie możliwości rozwoju w branży e-commerce. Warto wypróbować tę formę sprzedaży, gdy chce się spróbować swoich sił w handlu internetowym.

artykuł sponsorowany
materiały promocyjne
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »