Transakcje mobilne — jak zmieniły oblicze bankowości elektronicznej?
Jak wynika z danych udostępnionych przez Związek Banków Polskich na koniec 2023 roku liczba aktywnych użytkowników bankowych aplikacji mobilnych wyniosła 21,7 mln! Co stoi za tak ogromną popularnością bankowości mobilnej i jak transakcje mobilne zmieniły oblicze bankowości elektronicznej? Podpowiadamy.
W ciągu ostatnich lat sektor bankowości przeszedł ogromną metamorfozę. Wychodząc naprzeciw zmieniającym się potrzebom klientów, instytucje finansowe regularnie udostępniają coraz to nowsze narzędzia, ułatwiające i usprawniające korzystnie z instrumentów finansowych i dokonywanie transakcji płatniczych. Jednym z tych narzędzi, które na dobre zmieniły oblicze bankowania, są bankowe aplikacje mobilne. Czym są w praktyce?
Bankowa aplikacja mobilna to udostępniona przez bank aplikacja do zainstalowania na smartfonie. Przy pomocy aplikacji możesz zrobić przelew, założyć lokatę, wziąć kredyt, sprawdzić saldo konta bez konieczności wizyty w placówce bankowej. Możesz z nich korzystać w dowolnym miejscu i czasie, niezależnie od godzin otwarcia oddziałów banku. Jak wynika z badania Polak w świecie bankowości elektronicznej, przygotowanego na zlecenie Santander Consumer Banku z aplikacji mobilnych banku korzysta niemal 70% Polaków! Dla ponad połowy badanych najważniejszym powodem przemawiającym za korzystaniem z takich narzędzi jest możliwość stałego dostępu do bankowości z poziomu smartfona oraz łatwiejsze i szybsze niż w przypadku bankowości internetowej logowanie. Ponad 40% ankietowanych wskazało, że dodatkową korzyścią jest dla nich możliwość szybkich płatności w sklepach, a 33% - że częściej korzysta z aplikacji ze względu na możliwość stałego podglądu transakcji na swoim koncie.
Transakcje mobilne pozwolą Ci bankować sprawnie, szybko i wygodnie. Dzięki bankowi w telefonie zyskasz stały dostęp do swoich produktów finansowych: rachunku osobistego, oszczędnościowego, kredytów, kart kredytowych, czy lokat. W ciągu zaledwie kilku chwil:
- sprawdzisz saldo, wykonasz przelew czy złożysz dyspozycję zlecenia stałego;
- bezpłatnie spłacisz kartę lub limit kredytowy, a także ratę swojego kredytu;
- wypełnisz wniosek o kredyt gotówkowy lub założysz lokatę;
- zastrzeżesz kartę kredytową i debetową;
- wyślesz wiadomość do banku.
Przy pomocy banku w telefonie wykonasz także bezpieczne płatności zbliżeniowe i płatności mobilne.
Dzięki logowaniu do aplikacji przy pomocy odcisku palca, kodu PIN lub skanu twarzy (funkcja Face ID dostępna dla użytkowników iPhone’a) Twoje pieniądze i dane osobowe będą w pełni chronione.
Bankowość mobilna będąca jedną z odmian bankowości elektronicznej to nowy wymiar korzystania z usług banku. Jej zalety dostrzegą zwłaszcza osoby, które:
- chcą bankować wygodniej niż kiedykolwiek wcześniej. Jeśli nie rozstajesz się ze swoim smartfonem, koniecznie zainstaluj na nim bankową aplikację mobilną. Możesz być pewien, że już niebawem będziesz zastanawiał się, jak dotychczas mogłeś bez niej funkcjonować;
- chcą oszczędzać czas. Złożenie wniosku o kredyt, założenie lokaty, konieczność zastrzeżenia karty kredytowej? Z aplikacją mobilną zrobisz to szybko i wygodnie — bez konieczności osobistej wizyty w placówce banku, stania w korkach i oczekiwania na obsługę konsultanta;
- dużo podróżują. Jeśli wciąż jesteś w drodze, aplikacja bankowa pomoże Ci zrealizować wszystkie finansowe plany bez względu na to, gdzie aktualnie się znajdujesz;
- mieszkają w miejscu oddalonym od oddziałów banku. Mieszkasz na wsi lub w innym miejscu znacząco oddalonym od udziału swojego banku? Dzięki aplikacji mobilnej wszystkie niezbędne sprawy załatwisz online, siedząc wygodnie we własnym salonie.
Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku - banku od kredytów metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w dniach 8 - 23 kwietnia 2024 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków korzystających z bankowości elektronicznej. Próba n = 1000.
Opracowano na zlecenie partnera - Santander Consumer Bank
Źródło:
https://www.santanderconsumer.pl/blog/blisko-ciebie/7-na-10-polakow-czesciej-wybiera-aplikacje-bankowa-niz-bankowosc-internetowa https://www.money.pl/banki/przyszlosc-bankowosci-jak-technologie-zmieniaja-sposob-w-jaki-korzystamy-z-uslug-bankowych-6897211388058368a.html