MBANK (MBK): Przyjęcie Strategii Grupy mBanku na lata 2020-2023 - raport 53

Raport bieżący nr 53/2019

Podstawa Prawna: Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Zarząd mBanku S.A. ("Bank”) informuje, że w dniu 12 grudnia 2019 roku przyjął, a Rada Nadzorcza Banku zatwierdziła nową Strategię Grupy mBanku na lata 2020-2023 pt. "Rośniemy z klientami i dzięki nim”.

Strategia Grupy mBanku na lata 2020-2023 została opracowana jako odpowiedź na bieżące zmiany w otoczeniu rynkowym i regulacyjnym oraz spodziewane trendy w przyszłości. Bank wziął pod uwagę m.in. perspektywy gospodarcze, postęp technologiczny, ewolucję zachowań i oczekiwań konsumentów, lokalne ograniczenia, a także uwarunkowania wewnętrzne. Czerpiąc z doświadczenia zgromadzonego w toku realizacji poprzedniej strategii, Bank potwierdza dalszą adekwatność misji i wartości Grupy mBanku także w horyzoncie nowego planu.

Reklama

Działania Grupy mBanku w latach 2020-2023 będą ukierunkowane na osiągnięcie następujących celów finansowych:

- Marża odsetkowa (NIM): wzrost do ~3,0% w 2023 roku,

- Wskaźnik koszty/dochody (C/I): redukcja do ~40% w 2023 roku,

- Zwrot na kapitale (ROE netto): poprawa do ~10,5% w 2023 roku,

- Relacja kredyty/depozyty: w przedziale 92-94% w każdym roku,

- Współczynniki kapitałowe: końcoworoczne minimum 1,5 p.p. powyżej wymagań KNF,

- Średni roczny wzrost (CAGR) w okresie 2019-2023 w wysokości: kredyty ~6%, depozyty ~6%, przychody ogółem ~8%, koszty ogółem ~5%.

Celem Banku jest wypłata dywidendy na poziomie 50% zysku netto.

W strategii na lata 2020-2023, Bank skoncentruje się na 4 obszarach, odpowiadających kluczowym komponentom jego modelu biznesowego:

-Klient (akwizycja i długotrwałe relacje): Jako Bank, będziemy rosnąć organicznie, stale pozyskiwać nowych klientów (szczególnie młodych i firmy) oraz wzmacniać naszą pozycję w grupie wiekowej 30-45 lat. Poprawimy retencję klientów indywidualnych, rozwiniemy produkty kotwiczące ich w Banku na poszczególnych etapach cyklu życia. W segmencie korporacyjnym będziemy kształtować portfel klientów antycypując trendy i zmiany w otoczeniu rynkowym i regulacyjnym. Jednocześnie zachowamy dużą dywersyfikację eskpozycji. Rozbudujemy wiedzę o klientach, aby jeszcze precyzyjniej identyfikować i zaspokajać ich potrzeby, konstruując spersonalizowaną ofertę. Zgodnie z założeniami empatii, będziemy komunikować się z klientami w sposób zrozumiały i wyróżniać transparentnością oferty, w tym naszej polityki cenowej.

- Platforma (ekosystem i user experience): Będziemy stale ulepszać zdalne kanały dostępu do Banku i promować cyfrową samoobsługę. Nadamy wiodącą rolę aplikacji mobilnej, posiadającej identyczny zakres funkcjonalności jak serwis bankowości internetowej, a contact center i placówki będą pełnić rolę wspierającą. Będziemy rozwijać platformę detaliczną przez uzupełnienie jej o usługi dodane i ofertę wybranych partnerów, w tym niefinansowych. Skupieni na zapewnieniu wygody, łatwości i szybkości obsługi, zbudujemy najlepszą w Polsce bankowość cyfrową dla korporacji.

- Efektywność (przewaga operacyjna): Utrzymamy przewagę technologiczną w sektorze finansowym. Będziemy opierać się na "zwinnych” interdyscyplinarnych zespołach, projektujących i dostarczających rozwiązania od początku do końca. Zmodyfikujemy architekturę IT, wykorzystując najlepsze praktyki w branży. Zwiększymy zakres cyfrowej samodzielności klientów, równolegle optymalizując sieć sprzedaży. Poprawimy sprawność operacyjną Banku poprzez implementację na szeroką skalę automatyzacji oraz uproszczenie procesów.

- Pracownicy i kultura organizacyjna: Będziemy dbać, aby środowisko i organizacja pracy w Grupie mBanku sprzyjały efektywności, współpracy, wysokiemu zaangażowaniu i kreowaniu innowacyjnych rozwiązań. Chcemy kształtować menedżerów, którzy myślą perspektywicznie i inspirują do rozwoju oraz pracowników, którzy poszukują nowych rozwiązań i dbają o klienta. Wykorzystamy technologię, aby odciążyć pracowników od rutynowych zadań oraz będziemy wdrażać zautomatyzowane narzędzia ułatwiające zapewnienie zgodności z regulacjami.

Po raz pierwszy integralną częścią dokumentu stała się również strategia ESG/CSR. Jako Grupa mBanku, zamierzamy prowadzić naszą działalność z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju. Chcemy edukować, dbać o klimat i środowisko oraz wspierać dobrobyt.

Bardziej szczegółowy opis głównych filarów i celów zawartych w Strategii Grupy mBanku na lata 2020-2023 znajduje się w załączonej prezentacji.

Bank informuje, że powyższe założenia i cele strategiczne nie stanowią prognozy lub szacunku wyników, w tym finansowych, i stanowią jedynie informację nt. planowanych obszarów działania Banku i potencjalnych kierunków rozwoju na lata 2020-2023.

ZASTRZEŻENIE PRAWNE

Niniejszy komunikat pełni jedynie funkcje informacyjne i jego celem jest wyłącznie przekazanie informacji na temat przyjęcia Strategii Grupy mBanku na lata 2020-2023. Niniejszy materiał pozostaje bez związku z komunikatem Commerzbank AG z dnia 26 września 2019 roku w sprawie zatwierdzenia strategii obejmującej m.in. potencjalne zbycie akcji Banku, o którym Bank informował w raporcie bieżącym 37/2019 z dnia 26 września 2019 roku.

Publikacja niniejszego komunikatu nie stanowi oferty sprzedaży, nakłaniania do nabycia papierów wartościowych w jakiejkolwiek jurysdykcji, ani reklamy w rozumieniu artykułu 53 ust. 1 ustawy z dnia 29 lipca 2005 roku o ofercie publicznej i warunkach wprowadzenia instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych i nie ma zachęcać do kupna lub nabycia jakichkolwiek papierów wartościowych lub wymuszać ich kupno lub nabycie.

Niektóre informacje zamieszczone w niniejszym komunikacie mogą stanowić stwierdzenia dotyczące przyszłości. Stwierdzenia dotyczące przyszłości odnoszą się do znanych i nieznanych kwestii obarczonych ryzykiem i niepewnością lub innych ważnych czynników, które mogą spowodować, że faktyczne wyniki Banku, jego osiągnięcia i rozwój będą się istotnie różniły od wyników, osiągnięć i rozwoju przewidywanych w tych stwierdzeniach lub z nich wynikających, za co Bank nie ponosi odpowiedzialności. Każdy potencjalny inwestor powinien dokonać własnej analizy i oceny zasadności inwestycji, uwzględniając wszelkie istotne dla siebie okoliczności.


PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
DataImię i NazwiskoStanowisko/FunkcjaPodpis
2019-12-12Cezary StypułkowskiPrezes Zarządu

Załączniki

Archiwum.zip
Emitent
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »