100 dni od fuzji Europay International z MasterCard

Szefowie nowej firmy spotkali się z mediami, by zaprezentować korzyści płynące z fuzji i plany globalnego rozwoju.

Szefowie nowej firmy spotkali się z mediami, by zaprezentować korzyści płynące z fuzji i plany globalnego rozwoju.

W spotkaniu uczestniczyli m.in. Robert Selander (prezydent MasterCard International) i Peter Hoch (prezydent MasterCard Europe). Potwierdzili oni, iż celem nowej zintegrowanej firmy jest zdobycie pozycji lidera na globalnym rynku płatniczym.

MasterCard International przedstawił strategię rozwoju swoich programów

debetowych - najdynamiczniej rozwijającego się segmentu rynku kart płatniczych.

Obok wprowadzania innowacyjnych produktów, jej ważnym elementem jest migracja marek lokalnych do marki Maestro.

Przykład takiej migracji stanowi przejście brytyjskiej marki Switch Card Scheme na markę Maestro. Proces ten rozpoczęty 1 lipca b.r. zakończy się w 2007 r. Brytyjczycy posiadają obecnie 21 mln tych kart (co trzecia karta na Wyspach to Switch), sieć ich akceptacji

Reklama

obejmuje aż 580 000 punktów.

"Fakt, że tak duży i dynamicznie rozwijający się rynek kart debetowych jak Wlk. Brytania zdecydował się na migrację do Maestro pomoże w promowaniu oferty debetowej na całym świecie" - podkreśliła Ann Camarillo, dyrektor departamentu kart debetowych MasterCard.

Inny przykład to migracja szwajcarskiej marki ec-Direct (3,5 mln kart) do Maestro.

Już dziś wszystkie punkty handlowo-usługowe w tym kraju akceptują karty Maestro. Zakończenie procesu przejęcia ec-Direct przez Maestro zaplanowano na 2003 r.

Sieć akceptacji Maestro rozwija się dynamicznie także w wielu innych krajach.

M.in, w Niemczech (przyrost liczby terminali o 66% w stosunku do ostatnich 12 miesięcy), Francji (gdzie od 1 lipca b.r. wszystkie terminale są przystosowane do akceptacji kart Maestro, w tym terminale tak prestiżowych sieci domów towarowych jak Galerie Lafayette) oraz Hiszpanii (gdzie posiadacze kart Maestro mogą nimi płacić w największej sieci domów towarowych El Corte Ingles oraz należącymi do tej grupy

sklepami Hipercor, Supercor, Sfera, Opencor i Telecor - łącznie przyrost o 25 000 terminali).

W Europie Wschodniej* wydano już ponad 16,9 mln kart Maestro.

Polska, gdzie MasterCard w stosunkowo krótkim czasie wydał ponad 6 mln kart, już stała się największym rynkiem w Europie Wschodniej. Przedstawiciele MasterCard podkreślali, iż dynamika ta wskazuje, że Polska może stać się także jednym z najważniejszych rynków w skali globalnej.

System debetowy MasterCard zdobywa także popularność na rynkach

pozaeuropejskich, w tym na niezwykle ważnym rynku Ameryki Północnej.

Niemal wszystkie bankomaty akceptują już karty Maestro. W tym roku tak znaczące sieci handlowe jak Macy's, Bloomingdales i Burdines dołączyły do sieci 59 000 punktów

honorujących Maestro.

Na całym świecie liczba kart Maestro przekroczyła 458 mln, sieć akceptacji obejmuje

obecnie 7 milionów terminali (przyrost o 21% w ciągu ostatnich 12 miesięcy) w 87 krajach.

Podczas spotkania w Brukseli ogłoszono wprowadzenie MasterCard SecureCode.

Jest to globalne rozwiązanie zwiększające bezpieczeństwo handlu w ogólnoświatowym systemie handlu elektronicznego poprzez ochronę poufnych danych przesyłanych internetem. Rozwiązanie to jest już wdrażane przez akceptantów na całym świecie.

MasterCard International będzie także kontynuować strategię szybkiego wprowadzania tzw. kart inteligentnych (z mikroprocesorem) oraz rozwoju m-commerce.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: prezydent | MasterCard | szefowie | 100 | International | firmy | 100 dni
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »