Alior już po fuzji, choć z drobnymi problemami
W poniedziałek rano zakończyła się fuzja operacyjna Alior Banku i BPH. Klienci exBPH wraz ze swoimi produktami zostali przełączeni na platformę Aliora i logują się już na tej stronie. Nie obyło się zupełnie bez problemów, bo niektórzy klienci sygnalizują kłopoty z zalogowaniem i długi czas oczekiwania na infolinii.
- Prace związane z operacyjnym połączeniem Alior Banku i działalności przejętej z Banku BPH zostały zakończone 27 marca. Systemy bankowości internetowej i mobilnej oraz sieć oddziałów Alior Banku są dostępne dla wszystkich klientów. Klienci mogą korzystać ze swoich rachunków i pozostałych produktów - informuje Julian Krzyżanowski, rzecznik Alior Banku.
Na profilu FB Aliora pojawiają się jednak sygnały od klientów, którym nie udało się zalogować do konta. Biuro prasowe tłumaczy, że są to pojedyncze przypadki, np. dotyczą osób, które nie przeczytały instrukcji w systemie bankowości Sez@m. Sygnały od klientów dotyczą też utrudnień w połączeniu się z infolinią. Rzecznik banku Julian Krzyżanowski przyznaje, że rano, ze względu na bardzo dużą liczbę połączeń, były problemy z długim oczekiwaniem na połączenie z infolinią. W tej chwili czas oczekiwania na połączenie to ok. 40-50 sekund - informuje rzecznik Aliora. Przypomnijmy, że w weekend była przerwa w dostępie do bankowości internetowej ze względu na łączenie systemu.
Dla części klientów trzeba było nadać nowy identyfikator (tylko wtedy, gdy wcześniej istniał taki sam w bazie Alior Banku i był "zajęty" przez innego klienta). Klienci exBPH, którzy korzystali wcześniej z usług Alior Banku, mogą się logować tym samym identyfikatorem. Jednocześnie część klientów logując się w poniedziałek musiała ustanowić nowe hasło.
W zależności od grupy klientów, hasła są: przenoszone i następnie system wymusza ich zmianę, jeśli hasło nie zostanie przeniesione, wówczas SMS-em bank wysyła hasło startowe i następnie system wymusza jego zmianę. W przypadku klientów wspólnych (którzy wcześniej korzystali z systemu bankowości internetowej Sez@m oraz z bankowości internetowej Alior Banku) obowiązuje hasło, które klient miał ustawione w Alior Banku.
Instrukcje logowania do bankowości internetowej, obowiązujące po fuzji operacyjnej, zostały udostępnione klientom indywidualnym i Biura Maklerskiego w dotychczasowym systemie bankowości internetowej pod adresem: https://online-fuzja.aliorbank.pl. Klienci będą mogli przeczytać instrukcję również przez kilka tygodni po fuzji operacyjnej.
Jak już pisaliśmy po połączeniu obowiązują nowe taryfy opłat i prowizji. W przypadku większości typów rachunków klienci zapłacą tyle samo, ale rosną opłaty za korzystanie z bankomatów obcych.
Co ważne, wszyscy klienci przejęci z Banku BPH otrzymają nowe numery rachunków bankowych, ale - co ważne - dotychczasowe będą aktywne jeszcze przez dwa lata.
Oznacza to, że można będzie wpłacać pieniądze na rachunek przy wykorzystaniu zarówno starego, jak i nowego numeru rachunku bankowego. Analogicznie, spłata kredytu i spłata zadłużenia karty kredytowej będzie mogła następować zarówno na nowy, jak i na dotychczasowy numer rachunku kredytowego. Natomiast w danych przelewów wychodzących z banku prezentowany będzie wyłącznie nowy numer rachunku.
Bank podkreśla, że klienci indywidualni wywodzący się z Banku BPH uzyskali dostęp do wielu nowych usług i rozwiązań, takich jak: internetowy Kantor Walutowy, system płatności mobilnych BLIK oraz Android Pay (dla posiadaczy kart płatniczych Mastercard). Mogą oni również korzystać z działających 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu systemu bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Alior Banku, a także z sieci wpłatomatów Euronet i Planet Cash. Przypomnijmy, że Alior przejął podstawową działalność Banku BPH, ale bez kredytów hipotecznych oraz TFI.
Monika Krześniak-Sajewicz