Allegro, AliExpress i Shopee liderami zestawienia e-sklepów

Shopee.pl, azjatycka platforma internetowa, odnotowała w kwietniu największy, procentowy wzrost liczby użytkowników, w zestawieniu serwisów zakupowych online - informuje Mediapanel. Liderem e-commerce ponownie zostało Allegro.pl, a drugie miejsce zajęło AliExpress.com.

Shopee.pl weszło na polski rynek pod koniec września 2021 roku i od tamtej pory umacnia swoją pozycję. W badaniu Mediapanelu platforma zakupowa ze wschodniej Azji zajęła trzecie miejsce. Firma najbardziej jest znana w Singapurze, Tajlandii, Indonezji, Wietnamie, Filipinach, na Tajwanie, a także w Brazylii. A jedną z przyczyn jej rosnącej popularności jest fakt, że sprzedawca dostaje pieniądze dopiero, kiedy klient otrzymuje zamówienie i nie ma wobec niego zastrzeżeń. W kwietniu Shopee.pl odwiedziło prawie 11 milionów osób (10,92 mln), o 7,27 proc. więcej niż miesiąc wcześniej. 

Reklama

Allegro najpopularniejszym e-sklepem 

Z usług Allegro.pl - najczęściej odwiedzanej w Polsce platformy e-commerce - skorzystało w kwietniu 22 miliony 180 tysięcy użytkowników. Mediapanel informuje, że w porównaniu do marca 2022 roku liczba ta jest o 0,66 proc. wyższa. Drugie miejsce w rankingu zakupowym online zajął chiński AliExpress.com. Z usług powstałej przed 22 laty platformy sprzedażowej skorzystało przed miesiącem ponad 11 milionów osób (11,08 mln). Jest to o 4,37 proc. mniej niż w marcu. 

Pod względem popularności robienia zakupów w internecie czwarte miejsce zajął Mediaexpert.pl, którego odwiedziło 10,72 mln osób. Jest to o 0,13 proc. mniej niż w marcu. Piąty był popularny Vinted.pl z ponad ośmioma milionami klientów, a szósty - sprzedający elektronikę i sprzęt AGD Euro.com.pl. Kolejne miejsca zajęli Rossmann, Empik, Amazon i Doz. 

Najdłużej robią zakupy klienci Allegro 

Najwięcej czasu - 1 godzinę 41 minut - spędzili internauci robiący zakupy w serwisie Allegro. Niewiele mniej - 1 godzinę 26 minut - poświęcili szukający oryginalnych ubrań na stronie Vinted.pl. Niespełna pół godziny spędzają przed ekranem klienci Shopee, 22 minut - AliExpress, a 6 minut - Empik.com.

Wymienione serwisy nie są audytowane, ich wyniki są estymowane.

Ewa Wysocka

Pomagajmy Ukrainie - Ty też możesz pomóc

 

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Allegro | AliExpress | e-sklep | handel
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »