Assistance, czyli gdy bank przychodzi z pomocą

W szerokiej ofercie banków znaleźć można także pakiety assistance. Jest to de facto ubezpieczenie, które niekiedy bank przyznaje klientowi jako bonus za założenie konta lub nabycie karty płatniczej. Eksperci Comperia.pl sprawdzili, na co konkretnie mogą liczyć klienci wybranych banków oraz ile to kosztuje.

"Cieknący kran? Zadzwoń do swego banku! Załatwimy to za ciebie" - w taki sposób banki starają się reklamować usługi, których faktycznym świadczeniodawcą są towarzystwa ubezpieczeniowe.

Klientom są proponowane "dla zapewnienia komfortu i poczucia bezpieczeństwa w różnych sytuacjach życiowych". Któż z nas nie chciałby żyć wygodnie i czuć się bezpiecznie, ilekroć wybierze się w podróż lub opuści własne mieszkanie? Dla takich osób stworzono usługę assistance.

Assistance, czyli właściwie co?

Assistance to usługa ubezpieczeniowa, umożliwiające skorzystanie z pomocy medycznej albo wsparcie fachowców naprawiających urządzenia domowe czy samochód. Niektóre banki proponują także ochronę dla twojego domu. Oferty banków w tym względzie mogą być kuszące, ale zapoznając się z nimi, zawsze trzeba mieć się na baczności.

Warto dokładnie zorientować się, jaka jest cena takiego pakietu. Jeśli posiadasz bezpłatne konto, taka opłata za polisę waha się z reguły od 5 zł wzwyż (jeśli chodzi o assistance domowe).

Reklama

Są banki, które przez pierwsze kilka miesięcy nie pobierają opłat za usługę. Inaczej, gdy korzystasz z konta płatnego - wówczas często polisa jest wliczona w koszty konta.

Nieświadomi nie korzystają

Wiele osób korzystających z bezpłatnych pakietów nie jest świadomych, jakie dokładnie usługi są im oferowane i w jakim kształcie. Efekt jest taki, że z nich nie korzystają. Jeśli już zaczynasz myśleć o skorzystaniu z assistance to dowiedz się, co ono wnosi. Ogólnie rzecz ujmując, ubezpieczenie medyczne umożliwia wezwanie do domu lekarza czy pielęgniarki.

Assistance domowe często zawiera w sobie możliwość skorzystania z usług ślusarza, elektryka czy hydraulika. Czasami w ramach polisy możliwe jest naprawienie drobnej usterki w samochodzie. Jednak w zależności od banku, zakres tych usług może znacznie się różnić.

Uwaga! Domowy pakiet może być wykorzystany jedynie na naprawy dokonywane w domu/mieszkaniu, które jest twoją własnością lub też, które wynajmujesz na podstawie legalnej umowy.

Ograniczenia i limity

Dodatkowo polisy na ogół mają limity. Oznacza to, że z usług danego fachowca można skorzystać w ciągu roku np. do 3 razy. Często też jest podany górny limit wydatków, które pokryje bank.

Trzeba dodać, że nie ma całkowitej dowolności - trzeba korzystać z usług specjalistów, których wskazuje bank. Co więcej należy zorientować się, czy polisa obejmuje jedynie wizytę specjalisty, czy też pokrywa np. koszt części, a robocizny już nie (albo na odwrót).

Należy bardzo uważnie czytać umowę, jaką podpisujemy z "bankowym" ubezpieczycielem - może się bowiem okazać, że usterka np. instalacji elektrycznej jest naprawiana przez fachowca, jeżeli powstała w wyniku naturalnych wyładowań atmosferycznych.

Paweł Puchalski

Comperia.pl

Informacja prasowa
Dowiedz się więcej na temat: bank | usługi | ubezpieczenia | bańki | assistance
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »