Będzie więcej ofert pomocy w razie kłopotów ze zdrowiem
Prawie 70 proc. Polaków, za najbardziej potrzebne usługi w ubezpieczeniach uznaje pomoc medyczną udzielaną w kraju i za granicą. Firmy assistance będą rozwijały ten segment.
Około 14 proc. badanych Polaków skorzystało w ostatnim roku z usługi typu assistance - wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia, na zlecenie Europ Assistance.
- Te wyniki zaskoczyły nas pozytywnie, bo pokazują, że assistance przydaje się częściej niż np. polisy NNW - mówi Ryszard Grzelak, prezes Europ Assistance.
Dodaje, że wiele osób wciąż nie wie - albo w kluczowych momentach zapomina - że mają assistance dodane do jakiejś innej usługi finansowej. Ci, którzy mają świadomość posiadania takiej usługi, korzystają z niej chętnie. Z grupy badanych, które korzystały, aż 40 proc. robiło to częściej niż raz w roku.
Z badania wynika, że najczęściej korzystamy z holowania auta i pomocy drogowej (72,3 proc. badanych). Respondenci pytani, jakie usługi są najbardziej użyteczne, stwierdzali, że pomoc medyczna w kraju lub za granicą.
- Klienci oczekują innych usług, niż te, które są im najczęściej oferowane - mówi Krzysztof Szczerbacz z ARC Rynek i Opinia.
Dodaje, że kobiety częściej niż mężczyźni (odpowiednio 74 i 64 proc.) deklarowały, że usługi medyczne byłyby najbardziej potrzebne.
- Te wyniki pokazują, że w Polsce będzie rozwijał się segment usług assistance związany z usługami medycznymi - mówi Ryszard Grzelak.
Dodaje, że takie oferty już się pojawiają, a będzie ich coraz więcej, bo coraz łatwiej jest zorganizować sieć usługodawców. Pakiety oferowane przez firmy assistance mogą być traktowane jako substytut ubezpieczeń zdrowotnych i uzupełniać ofertę publicznego systemu opieki zdrowotnej. Ich podstawą jest zorganizowanie i pokrycie kosztów wizyty domowej.
III FORUM ASSISTANCE
Wypowiedzi i wyniki badań pochodzą z III Forum Assistance, organizowanego przez Europ Assistance, nad którym Gazeta Prawna objęła patronat medialny.
Marcin Jaworski
Zaplanuj wakacje już teraz - tanie bilety lotnicze, promocyjne oferty turystyczne.