Będzie więcej sporów o wielkość wypłaconych odszkodowań po burzach i wichurach

Liczne burze, nawałnice i wichury przechodzące przez Polskę, zawsze powodują wzrost liczby sporów dotyczących wysokości wypłacanych odszkodowań. W Biurze Rzecznika Finansowego można uzyskać bezpłatną pomoc w sporze z ubezpieczycielem.

- Rocznie odbieramy około tysiąc telefonów z prośbą o poradę w sporach dotyczących ubezpieczenia mienia i siedemset wniosków o przeprowadzenie postępowania interwencyjnego w takich sporach - mówi w rozmowie z MarketNews24, Marcin Jaworski, rzecznik prasowy Biura Rzecznika Finansowego. - Gdy mamy burze, nawałnice i wichury przechodzące przez Polskę odbieramy więcej niż zwykle telefonów, a klienci pytają przede wszystkim o to, co powinni zrobić bezpośrednio po szkodzie i jakie są obowiązki ubezpieczyciela.

Jeżeli uznamy, że kwota przyznanego odszkodowania jest za niska i czujemy się pokrzywdzeni, to możemy skorzystać z porady Biura Rzecznika Finansowego, aby następnie przygotować reklamację.

Reklama

Gdy taka reklamacja zostanie odrzucona przez ubezpieczyciela, to można zwrócić się do Biura Rzecznika Finansowego z wnioskiem o przeprowadzenie postępowania interwencyjnego bądź polubownego.

- Jeżeli chcemy wejść w spór z ubezpieczycielem, to wcześniej warto poprosić go o to, aby przedstawił, w jaki sposób oszacował konkretną szkodę, a wtedy będziemy wiedzieli, jakie elementy uszkodzeń uwzględnił i jakie pominął - wyjaśnia M. Jaworski. - Nasi eksperci pomagają w kwestiach prawnych, natomiast przy wycenie skali zniszczeń warto skorzystać z pomocy rzeczoznawcy.

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Julia Przyłębska: Żyjemy w dwóch różnych światach

marketnews24.pl
Dowiedz się więcej na temat: odszkodowania | burze nad Polską
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »