Biedronka zapowiada start małego formatu i franczyzy, by być "na każdym rogu"
Jak dowiedział się portal dlahandlu.pl, spółka Jeronimo Martins na Dniu Inwestora w Porto zapowiedziała, że planuje uruchomienie w Polsce mniejszego formatu sklepów Biedronka. Sklepy miałyby być bliżej klientów w miastach, co w połączeniu z ekspansją franczyzowych Biedronek na obszarach wiejskich powinno skutkować stopniowym zastępowaniem większych Biedronek przez sklepy o powierzchni 700 mkw. Miałyby one stać się głównym motorem przychodów Jeronimo Martins po 2016 roku.
Spółka nie przedstawiła szczegółowo planów rozwoju dla mniejszych formatów i sklepów franczyzowych, ale podkreśliła, że w Polsce, gdzie 47 proc. sprzedaży detalicznej realizowane jest przez handel tradycyjny, widzi duży potencjał wzrostu.
Biedronka będzie nadal otwierać głównie swoje standardowe sklepy, z czego około 50 proc. z nich w większych miastach, gdzie poziom penetracji rynku przez JM jest nadal niski (32 proc. wszystkich sklepów). Spółka podkreśla również, że spośród 93 proc. polskich konsumentów, którzy przynajmniej raz zrobili zakupy w Biedronce, 29 proc. z nich nadal nie ma w najbliższym sąsiedztwie sklepu tej sieci. Biedronka zamierza dostosowywać swój asortyment (30 proc. rocznego obrotu), by skorzystać na rosnącej sile nabywczej klientów i kontynuować ekspansję w większych miastach.
Więcej informacji w portalu dlahandlu.pl