"Blik działa bez zakłóceń". Wcześniej klienci kilku banków zgłaszali problemy

​W poniedziałkowy poranek nie tylko klienci banku PKO BP odnotowali trudności w zalogowaniu się do swoich kont. O awarii poinformował również Blik, natomiast na stronie downdetector informacje o problemach pojawiały się też w kontekście m.in. ING Banku Śląskiego, mBanku czy Santandera. Problemy z usługą trwały do godziny 12:45, a o jej zakończeniu powiadomiła firma Blik za pośrednictwem swojego konta na Twitterze.

Na swoim koncie na Twitterze pośrednik płatności Blik poinformował, że trwają obecnie "czasowe problemy z funkcjonowaniem" usługi.  

Blik to system płatności, umożliwiający dokonanie transakcji bezgotówkowych za pośrednictwem wygenerowanego kodu. Obecnie usługa dostępna jest w ofercie większości banków w Polsce. Jak poinformowała firma w lutym br., w IV kw. 2022 r. użytkownicy w Polsce dokonali Blikiem 371 mln transakcji o wartości 50 mld zł, co w przypadku liczby płatności jest wskaźnikiem wyższym od analogicznego okresu w 2021 r. o 53 proc.

Reklama

Aktualizacja: Ok. godz. 12:45 Blik za pośrednictwem swojego konta na Twitterze poinformował o zakończeniu awarii. Jak wskazała firma: "Blik działa bez zakłóceń". 

Klienci polskich banków zgłaszają awarie

Ta awaria może być powiązana ze zgłoszeniami, jakie spływają na stronę downdetector, monitorującą problemy użytkowników na stronach internetowych. Klienci takich banków jak: Santander, mBank, Alior Bank, ING Bank Śląski oraz Millenium przesłali od kilkudziesięciu po kilkaset zgłoszeń w poszczególnych przypadkach, które dotyczyły trudności w korzystaniu z bankowości internetowej.

W odpowiedzi na pytania nadesłane przez Interię, biura prasowe banków mBank oraz Santander wskazały, że klienci zgłosili problemy z Blikiem. Pozostałe usługi we wspomnianych instytucjach działają poprawnie.

W godzinach porannych, od godz. 8 do ok. godz. 10:50 swoje problemy z zalogowaniem się do kont internetowych mieli klienci PKO BP. Jak poinformowało biuro prasowe największego banku w Polsce, właśnie przed 11 "wszystkie serwisy działały już poprawnie". 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: awarie | BLIK | santander | mBank | ING Bank Śląski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »