Ceny masła w dyskontach. Sklepy prześcigają się w promocjach

Sklepy prześcigają się w promocyjnych cenach masła - podał portal wiadomoscihandlowe.pl. Produkt w Biedronce i Kauflandzie kosztował już 2,99 zł. Wpływ na obniżki cen ma spadek popytu ze strony konsumentów, ale także sektora HoReCa.

Masło zdrożało w ub. roku o ponad 20 proc., a teraz tanieje i jest wabikiem, aby przyciągnąć klientów do sklepów. Spadki cen były zauważalne już w grudniu, wprawdzie nieznaczne, bo według GUS ceny na rynku spadły o 0,3 proc., ale w ubiegłym tygodniu sieci handlowe prześcigały się w zapewnieniu jak najatrakcyjniejszej oferty na ten produkt. 

Kaufland rzucił rękawicę Biedronce

Promocje na masło pojawiają się od czasu do czasu w różnych sieciach handlowych, jednak ta, która zaczęła obowiązywać od 2 do 3 lutego w sieci sklepów Kaufland, przebiła wszystkie obowiązujące w ostatnich tygodniach. Klienci supermarketów mogli kupić masło Lumiko 200 g w cenie 2,99 zł za opakowanie przy zakupie 2 szt. Cena regularna tego produktu wynosi 5,99 zł, co jest dosyć atrakcyjną ofertą, jeśli weźmiemy pod uwagę, że w niektórych sklepach kosztowało już nawet około 10 zł. 

Reklama

Maślana wojna dyskontów

Na taką ofertę zapewne nie mogła patrzeć spokojnie sieć sklepów Biedronka, która dosyć szybko urządziła podobną promocję, tyle że swojej marki własnej. W piątek, 3 lutego br. przez jeden dzień masło extra Mleczna Dolina w Biedronce kosztowało 2,99 zł. Wspomniany powyżej haczyk dotyczył tego, że podobnie jak w Kauflandzie, atrakcyjna cena obowiązywała przy zakupie dwóch opakowań. 

Drugim warunkiem, który należało spełnić, aby wziąć udział w promocji, był zakup z kartą lojalnościową Moja Biedronka. Oczywiście hurtownik nie zaopatrzyłby się w dyskontach, ponieważ obwiązywał limit zakupów do 6 szt. na kartę. 

Lidl wyznacza kierunek na luty

Wszystko wskazuje na to, że cały luty w sieciach sklepów upłynie pod znakiem maślanych promocji. Lidl ogłosił, że przez cały miesiąc będą obowiązywać w dyskontach "wielkie obniżki cen masła". W sklepach staniało masło ekstra Pilos 200 g z 6,99 zł do 5,99 zł. Masło Polskie Mlekovity nadal jest dosyć drogie, bo kosztuje 7,99 zł za 200 g, ale jeszcze do niedawna jego cena w Lidlu wynosiła 8,47 zł. 

W promocji wielosztukowej Lidl zaoferował za to masło Mlekpol Mazurski Smak. Przy zakupie trzech sztuk cena za opakowanie wyniesie 4,49 zł. Cena regularna tego produktu wynosi 7,99 zł. Podobnie jak w innych sieciach obowiązuje limit do 6 szt. na paragon. 

Prawie 4,50 zł za masło w Lidlu nie jest ofertą, która może dorównać tej z Kauflandu czy Biedronki (prawie 3 zł), za to pokazuje, w którą stronę ze swoimi promocjami będą zmierzać sieci handlowe w tym miesiącu. Deklaracja obniżenia cen przez miesiąc na całą grupę asortymentową u tak dużego gracza jak Lidl pociągnie za sobą decyzje innych detalistów. 

Dlaczego masło tanieje?

Mariusz Dziwulski, analityk sektorowy PKO Banku Polskiego, tłumaczył w ubiegłym tygodniu, że aktualne spadki cen wynikają ze zwiększonej produkcji masła w UE w drugiej połowie 2022 roku, niższego popytu ze strony konsumentów oraz spadającego popytu na ten produkt w branży HoReCa. 

Zdaniem Grzegorza Rykaczewskiego, eksperta analiz sektora rolno-spożywczego z departamentu analiz makroekonomicznych w Banku Pekao, spadkowi cen sprzyjała stabilna unijna produkcja przy niższym eksporcie na rynki krajów trzecich. Z kolei osłabienie notowań na rynkach hurtowych tworzyło przestrzeń do oferowania niższych cen masła konfekcjonowanego w handlu detalicznym. 

Przypomnijmy, że w listopadzie ub.r. polskie gospodarstwa domowe kupiły znacznie mniej masła, co było spowodowane wyższymi cenami żywności. W konsekwencji sieci handlowe nie mogły dalej podnosić cen, co było widać w odczytach podawanych przez GUS. W grudniu cena masła spadła o 0,3 proc. w stosunku do listopada. 

Magda Głowacka 

wiadomoscihandlowe.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »