CGU sprzedaje coraz więcej ubezpieczeń
Brytyjski ubezpieczyciel CGU, do którego w Polsce należą dwa towarzystwa ubezpieczeniowe Commercial Union i Powszechne Towarzystwo Emerytalne Commercial Union, sprzedał w pierwszym kwartale tego roku polisy warte 1,9 mld funtów.
Sprzedaż klasycznych ubezpieczeń na życie wzrosła o 19 proc. do 1,7 mln funtów.
Sprzedaż produktów rentowych i emerytalnych wzrosła aż o 79 proc., do 190 mln funtów. Ten wzrost firma zawdzięcza polskiemu PTE CU, do którego wpłynęły składki wartości 77 mln funtów.
W pierwszym kwartale tego roku PTE CU pozyskało 26 tys. nowych członków. Władze CGU szacują, że towarzystwo pod względem liczby członków ma ponad 20 proc. rynku polskich funduszy emerytalnych, a pod względem wysokości zarządzanych aktywów - ponad 30 proc. Liczba członków OFE CU przekroczyła 3 mln, z czego 60 proc. to ludzie młodzi, poniżej trzydziestki.
Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Commercial Union Polska ma, zdaniem CGU, 20 proc. rynku. W ubezpieczeniach ze składką jednorazową sprzedaż wyniosła równowartość 3 mln funtów, a ze składką regularną - 12 mln funtów. Długoterminowa prognoza rozwoju pozostaje bardzo dobra, zważywszy, że zaledwie 2 mln Polaków z ok. 15 mln zatrudnionych ma indywidualną polisę na życie - głosi komunikat CGU.
Ogółem w Polsce sprzedaje się 6 proc. ogólnoświatowej sprzedaży CGU. Najwięcej polis sprzedaje się na macierzystym rynku brytyjskim - 49 proc. W ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku sprzedano tam polisy ze składką jednorazową wartości 749 mln funtów, a ze składką regularną - 46 mln funtów. Od kilku miesięcy CGU korzysta z sieci sprzedaży Royal Bank of Scotland i National Westminster Bank, a w tej chwili prowadzi rozmowy w sprawie kupna 50 proc. akcji spółki ubezpieczeniowej zależnej od Royal Bank of Scotland, Royal Scottish Assurance, i spółki zależnej od National Westminster - NatWest Life.